عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
به وبلاگ من خوش آمدید
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



عاشورا تا ظهور
نویسنده : علی معبودی
تاریخ : پنج شنبه 5 مرداد 1393

تشنگی امان کودکان حسین را بریده است، صحرای داغ نینوا ، بی آبی و دشمنی حیوان صفت که از هیچ پلیدیی دریغ نمی کند . حسین برادرش  را می خواند. برادرم،عباس برو و برای اهل حرم آب بیاور آب. پاسخ  عباس چیست؟

چه کسی می تواند جز لبیک به خواسته حسین را از زبان او بشنود؟

مَشک را بر می دارد بر پشت اسبش  می نشیند، شمشیر را از نیام بیرون می کشد و به سمت نهر می تازد. کیست که یارای مقابله با یل ام البنین شیر مرد هاشمی عباس بن علی را داشته باشد. سپاه شیطان را می شکافد و پیش می رود و خود را به نهر القمه می رساند مَشک را پُر می کند کفی از آب برمی گیرد و تا نزدیک لبان خشکیده اش بالا می آورد. نه ممکن نیست عباس قبل از حسین آب بنوشد. چگونه می تواند  بنوشد در حالی که برادرش و کودکان بنی هاشم تشنه و در انتظار آبند؟  کف آب را به نهر باز می گرداند و برای همیشه تاریخ آب را تشنه لب هایش باقی می گذارد.

درنگ جایز نیست،باید هر چه سریع تر بازگردد پس اسب را به سمت خیمه های حسین می تازد. اما دستور رسیده است که نگذارید آب به اهل بیت حسین ابن علی برسد.سپاه دشمن به سمتش یورش می برد و عباس همچون رعدی که ابرهای تیره را از هم می درد لشکر کفر را تار و مار می کند و پیش می رود. ناگاه ملعونی از لشکر اشقیا که پشت نخلی کمین کرده بیرون می پرد و با ضربتی دست راست ماه بنی هاشم را از پیکرش جدا می کند. عباس مَشک آب را به دندان می کشد شمشیر را با دست دیگر بر می دارد و باز به سمت خیمه های برادرش می شتابد. اینبار حیوان صفتی دیگر با ضربت تیغ خود دست چپ او را بر زمین می اندازد. اما عباس همچنان مَشک را به دندان گرفته و رو به سوی حرم پیش می رود. دستور می دهند که به سمتش تیر پرتاب کنند. تیرها یک به یک به سمت عباس روانه می شود و بر پیکرش فرو می رود اما او مجروح و خونین به امید رساندن آب همچنان می تازد. گویی که هیچ تیری برو اثر نمی کند. هیچ کدام از این تیر ها عباس را از رفتن باز نمی دارد نه آن تیری که بر سینه ستبر و پهلوی استوارش خورده  و نه حتی آن یک که چشمان آسمانیش را دریده است، تیری که پاهای علمدار لشکر حسین را سست کرده تیری است که مَشک آب را نشانه رفته است.  دیگر نه  نایی برای رفتن و نه دلیلی برای ادامه دادن هست، عباس از اسب فرو می افتد و حسین را صدا می زند. اما این بار ندای عباس  با همیشه متفاوت است نه از آن جهت که خون از بدنش رفته و درد در همه وجودش زبانه می کشد و صدای با صلابتش را بی رمق ساخته است، نه . اینبار عباس حسین را برادر خطاب می کند...

چگونه می توان این واقعه را توصیف کرد، کار حسین را فهمید و فداکاری برادرش عباس را درک کرد. چرا حسین برادرش را، سردار و علمدار لشکرش را بهترین یار و یاورش را در پی آبی می فرستد که می داند هیچگاه نخواهد آورد!! چگونه ممکن است یک نفر هرچند یل و پهلوان و جنگجو، و هر مقدار دلیر و بی باک از میان سپاهی با سی هزار سرباز تا دندان مسلح به سلامت عبور کند؟؟!!! نه ممکن نیست! پس چرا حسین چنین چیزی از برادرش می خواهد؟ آیا حسین از تشنگی خود و ناله های کودکانش بی تاب و طاقت شده و از روی ناچاری و درماندگی عباس را روانه ی نهر می کند؟ او که صحنه صحنه ی کربلا را در پیش چشمانش مجسم دیده بود پس چرا کودکان و اهل بیتش را با خود تا اینجا آورده بود؟ که حال آن ها را در چنین وضعی مشاهده کند. اصلا چرا عباس را یکه و تنها برای اوردن آب می فرستد چرا کسی را با او همراه نمی کند؟

عباس چه؟ چرا می پذیرد که در پی آب برود؟ او نیز می داند آوردن آب ناممکن است. آیا ماندن عباس در کنار حسین و حمایتش از خیمه های خاندان رسول خدا مفید تر نبود، تا رفتن در پی آب که نه در پی سراب؟ 

 



پس چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید.

حسین نه از بی آبی و تشنگی بی تاب و طاقت شده و نه ناله ها و رنج کودکانش او را وادار به فرستادن برادرش در پی آب کرده است. و نه حتی قصد آزمودن عباس را دارد که وفاداری عباس بر حسین و بر همگان مسجل و قطعی است.حسین عباس را برای امروز من وتو روانه نهر فرات می کند. آری برای من و تو.

نه حسین اینجا حسین است و نه عباس برادر او. سر نهفته در این ماجرا این است: حسین امام است و عباس ماموم.

امام حسین علیه سلام عباس را برای آوردن آب نمی فرستد که آب ارزشی ندارد در برابر وجود نازنین پسر ام البنین، که تمام نهر ها و رود ها و بحر های عالم به فدای یک لحظه نگاه عباس. امام عباس را در پی کاری می فرستد کاری که اصلا اهمیتی ندارد که چیست مهم این است که امر امر حسین است نه حسینی که برادر عباس است نه! بلکه حسینی که امام و ولی امر عباس است. پیشوا و مقتدای اوست. مولای اوست.

وعباس می رود عاشقانه می رود با تمام وجود می رود. در پی آب ، آبی که دستور حسین ابن العلی است. دستور امام زمان اوست. آب از آن جهت برای عباس ارزش دارد که حرف امام است و حرف امام حرف خداست و نباید زمین بماند، به هیچ قیمتی.

به خدا سوگند اگر عباس در کنار نهر آب می نوشید و سیراب به سمت خیمه ها باز می گشت هیچ کس در هیچ جای تاریخ ایرادی به او نمی گرفت که چرا چنین کرده است. تا همینجای کار او وفاداری و فدا کاری را به منتهای خود رسانده بود. عباس با ننوشیدن از آب فرات حماسه ای ساخت که به ذهن احدالناسی هم خطور نمی کرد. اما اگر این گونه هم به این صحنه ی بی نظیر بنگریم ظلم است به ابوالفضل، عباس را نشناخته ایم اگر بگوییم او آب را تا نزدیک لبهایش برد سپس پشیمان شد و آب را به نهر ریخت. نه نوشیدن آب ، حتی یک لحظه وآنی هم به فکر عباس نرسیده بود. عباس آب را در مشتش بالا می آورد تا نزدیک لبانش می برد و سپس آن را می ریزد یعنی ای تاریخ و ای کسانی که ماجرای من و آب را خواهید شنید بدانید که من می توانستم از این آب بنوشم و ننوشیدم. چرا؟ زیرا تا امر امام و پیشوایم را اطاعت نکرده ام حتی نوشیدن آب هم بر من روا نیست !! تا حرف امام زمانم زمین مانده است من حتی حق نوشیدن آب را هم ندارم!

عباس مشک آب را از زمین بر می دارد نه! عباس حرف امام خویش را از زمین بر می دارد بر اسبش سوار می شود و به سمت حرم می تازد. لشکر یان پلید شام و کوفه او را در بر می گیرند با دلاوری و رشادت آنها را تار و مار می کند و همچنان به سوی خیمه های فرزندان رسول خدا پیش می رود.تا ناجوانمردی با ضربه ای دست راستش را بر زمین می اندازد! آیا برای عباس اهمیتی دارد؟ نه زیرا هنوز  آب بر زمین نریخته است. هنوز حرف امام زمانش بر زمین نیفتاده و این عباس را کفایت می کند. باز به سمت مولایش می شتابد کمی که پیش می رود این بار دست چپش را از پیکر جدا می کنند، اما دست چه ارزشی دارد! حرف امام زمان که هنوز بر زمین نریخته است. هنوز آب بهانه ی رفتن اوست. نه خونی که از پیکرش می رود و نه تیر هایی که به بدن مبارکش برخورد میکند، هیچ کدام عباس را نمی آزارد.  تا آنکه تیری مشک را می درد و آب بر زمین می ریزد. نه ،نه ولله که مشک آب نیست حرف امام است که بر زمین می افتد. و دیگر دلیلی برای رفتن نمی ماند. پس از اسب سرنگون شده و پیکر خونینش بر روی خاک تفتیده ی نینوا می غلتد. حال که حرف حسین بر زمین افتاده عباس چگونه می تواند بایستد؟ او کار خود را تمام کرده است، تا بر روی این زمین ایستاده بود نگذاشت امامش تنها و امر او بی لبیک بماند، و حال که جانش و همه اعضا و جوارحش را در راه مولا و مقتدا و امامش که راه حق است، فدا کرده و حالکه لحظاتی بیشتر تا دیدار معبودش فاصله ندارد می تواند حسین را صدا بزند. اینبار حسینی که نه تنها مولا و امام اوست بلکه برادرش نیز هست . . .

و عباس چنین محشری را در سرزمین کربلا به پا کرد که تو ای مسلمان و ای پیرو محمد و ای شیعه علی و ماموم فرزندان علی، بدانی که او در پی آب نرفت در پی حرف امام زمانش روانه شد. خواست تا تو بدانی که هر روزت عاشورا ست  در هر جایی که هستی آن جا کربلاست و امامت از تو آب طلب می کند.و تو باید به این بیاندیشی که اگر عباس ابن علی امروز در میان ما بود کدام حرف بر زمین مانده ی امام زمانش را از زمین بر می داشت؟

و تو ای منتظر مهدی موعود بدانی که هر سال که می رود و هر عاشورایی که می گذرد سر امام زمان توست که بر نیزه می رود. و اگر امروز تو محروم از وجود مبارک مهدی فاطمه ای بدان که عباس ها کمند. عباس هایی که نگذارند حرف ولی امرشان بر زمین بماند. عباس هایی که در پی آب بروند. عباس هایی که نخورند و ننوشند و نیاسایند تا امراولالعمرشان را اطاعت نکرده اند. حسین حجت خدا بر روی زمین بود کافی بود تا اراده کند تا به اذن خدا تمام ابرهای جهان در چشم بهم زدنی به سویش بشتابند و همه رودها و نهرها برایش روان شوند. حسین تشنه آب نبود تشنه لبیک تو بود، چون سعادت تو در لبیک به حرف اوست. و او تشنه سعادت توست.او عباسش را عزیزترینش را در پی آب فرستاد که به تو نشان بدهد چگونه باید حرف امام زمانت را لبیک بگویی.و بدانی که بزرگی و عظمت مصائبی که بر امام حسین رفت نه از شمار بی شمار زخم های تنش ، تشنگی لب هایش، اسارت و رنج و درد اهل بیتش بود که بزرگترین مصیبت حسین کم بودن عباس ها بود.

و ای شیعه حسین تو اینگونه شنیده ای که مهدی موعود در عاشورایی باز می گردد و علم  قیام بر علیه ظلم و جور و ستم را برمی دارد. آری اما اینبار دیگر قرار نیست عصر عاشورا سر امام زمان بر نیزه رود اینبار نه یک بلکه هزاران و میلیون ها عباس هستند که نگذارند حرف حسین شان روی زمین بماند. پس اگر خواهان مهدی هستی عباس شو!

/

 

 

 

عشق تو بغض دلم را چه نکو ريخت که ريخت               آن هواي سر من با همه هاي و هو ريخت که ريخت
تـا  بـه کـي مــا و  خـمـاري   وصـالــت،  يـارا               خـُـم و پيمانه شکست، مي زِ سبو، ريخت که ريخت
سـُرخي  تـلخ شـفـق چيـسـت؟ نگارا، دريـاب               اشـک خونين که از اين ديده به رو، ريخت که ريخت
آن صـدايـي که تـو هـر جـمـعـه شنيدي جـانـا               دلِ  غــم ديــده ي  مــا  بــود، فـرو ريخت که ريخت
ترس من از گذر جمعـه تـو دانـي کـه چـه بـود؟               گَـرد پـيــري که زمـان ، بـر سرِ مـو ريخت که ريخت
کـربـلا  بـاز  گـذشــت ، مـاه مـحرم  طـي شـد              خــون  عُـشاق  تـو   را،  بـاز عـدو  ريخت که ريخت
عـمـر از  نيمـه گـذر کـرد  شـدم شـُـهره شـهـر              حـاصـل عـمـر به  جُـستيدن و جـو ريخت که ريخت
تو بيا پاي بر اين چشم بـِنه جان به فداي قدمت               غـَــرَضــــم ديــدن رويــت ، آبــــرو ريخت که ريخت

اگر این شعر مورد توجهتون قرار گرفت، برای سراینده ی گمنامش یک صلوات ختم بفرمایید.

 
یه دو بیتی زیبا هست که حتما همه شنیدید:

 

 

کشتي  نساز  اي  نوح  طوفا ن نخواهد  آمد     در  شوره زار دل ها  باران  نخواهد آمد

رفتي  کلاس  اول  اين  جمله را عوض کن         آن    مـرد  تـا نـيايـد  بـاران   نخواهد آمد

جایی دیدم که یه بیت دیگه به این دو بیت اضافه کرده بودند:

 

شــايـد خـــدا بـه شــعــرم لــبخند زند وليکن        جائيکه  سفره خاليست  مهمان نخواهد آمد

  یه شاعر گمنام هم چند بیت دیگه به این شعر اضافه کرده.امیدوارم مورد توجهتون قرار بگیره:

 

کشتي  نساز  اي  نوح  طوفا ن نخواهد  آمد                                                                                                                                         در  شوره زار دل ها  باران  نخواهد آمد

آدم  چه  رنج ها  دید  سختی  به  غایت  آمد                                                                                                                                     بعد  از هبوط  دشوار  آسان  نخواهد آمد؟

تا  اشک  چشم  يعقوب  از  دل  برون  نيايد                                                                                                                                        عطر   لبـاس  يوسف  کنعان  نخواهد آمد

تا  چشم  ما  به سوي  تنديس  سامـري  مانـد                                                                                                                                    از  طور موسي ابن  عمران  نخواهد آمد

آن   هدهد   صبا   را   بر  گو   خـبر  نيارد                                                                                                                                      بر  مسـند  سليمان    سلطان   نخواهد آمد

سنبل  رسيده  مرگش  سوسن  تکيـده  برگش                                                                                                                               بي  نرگس  محـمـد   بـستان   نخواهد آمد

تا   ذولفـقـار   حيدر  در  پوشش  نيـام  است                                                                                                                                       خـون  دل   يـتـيـمان   پايان   نخواهد آمد

افتاد   گرز   رستـم ،   لرزیـد   دست  آرش                                                                                                                                        کان   نیـک  پادشـاه   خوبان  نخواهد آمد؟

شيرين  در  انتظار است فرهـاد تيشه  بردار                                                                                                                                           تا   بيـستون نريـزد  ريحـان  نخواهد آمد

حافظ،شبم سیاهست موج است وهول گرداب                                                                                                                                 بر   ساحل  دل  ما   برهان   نخواهد آمد؟

گفتـم  غـم  تو دارم   گفتـا  که چشـم  وا کن                                                                                                                                   تا  غـم  زجان نباشد   جانـان نخواهد آمد

مـطـرب  غــزل  ندارد، سـاقـي سبـو  گذارد                                                                                                                                       حتي  هزارو بلبل  خوشخوان نخواهد آمد

کو  آن  دم  مسیحــی،  آمد  غـروب  عمـرم                                                                                                                                           بر این زمین تب دار  درمان نخواهد آمد؟

تقدير  هفته ها  را  با  دست خود چه کرديم؟                                                                                                                                     يا  رب غروب جمعه  شادان نخواهد آمد؟

هوش و دل و سر وعقل بابرق سکه ها رفت                                                                                                                                         زيـباتـريـن   گوهـر  دوران   نخواهد آمد

زنجیـرهای  شیطان بستـه است  دست ما را                                                                                                                                   مفتـاح  حـق به قفـل   زندان  نخواهد آمد

تا  دامـن  دمـاونـد  در بنـد  اين زميـن است                                                                                                                                       پور ،  شه خراسان   ايـران   نخواهد آمد

گــر  نــور  آن  ستــاره  در  آسمـان نـتـابـد                                                                                                                                       قـلـب   رمـيده  مـا  سـامـان   نخواهد آمد

چـون شعـلـه های عشقـش دامـان ما نـسوزد                                                                                                                                  نور   سحر  به شام  هجران  نخواهد آمد

شــايـد خـــدا بـه شــعــرم لــبخند زند وليکن                                                                                                                                  جائيکه  سفره خاليست  مهمان نخواهد آمد

گفتند  سفره  خاليسـت، مهمـان نخواهـد آمـد                                                                                                                                مهمان  ما کريم است  بي نان  نخواهد آمد

رفتي  کلاس  اول  اين  جمله را عوض کن                                                                                                                                        آن    مـرد  تـا نـيايـد  بـاران   نخواهد آمد


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
دانلود فیلم های سینمایی ایرانی
نویسنده : علی معبودی
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396

دانلود فیلم هلن با کیفیت ۱۰۸۰p

دانلود فیلم هلن با کیفیت ۱۰۸۰p و لینک مستقیم

دانلود فیلم هلن با کیفیت ۱۰۸۰p، دانلود فیلم هلن، دانلود فیلم هلن با لینک مستقیم، دانلود فیلم ایرانی جدید, دانلود فیلم ایرانی، دانلود فیلم

دانلود فیلم هلن با کیفیت ۱۰۸۰p

نام اثر: هلن

کیفیت ها: full hd 1080p – hd 720p  5stars

مخاطب: بزرگسالان

نوع فیلم: سینمایی

محصول: ایران

موضوع: اجتماعی

کارگردان: علی اکبر ثقفی

نویسنده: امیرحسین ثقفی شراره سروش

تهیه کنندگان:

با هنرنمایی: رویا نونهالی, پژمان بازغی,امین حیایی, روشنک گرامی

سال تولید: 1394

تاریخ انتشار: 1396

مدت زمان: 90 دقیقه

درباره فیلم:
هلن فیلمی اجتماعی محصول سال 1394 کشور ایران است. کارگردانی آن بر عهده «علی اکبر ثقفی» بوده است و بازیگرانی چون «رویا نونهالی»، «پژمان بازغی»، «امین حیایی» و «روشنک گرامی» درآن به ایفای نقش پرداخته اند.
داستان فیلم:
«هلن» دختری که قرار است به سفری برود اما به علت گرفتاری خانواده، مسیر دیگری در پیش می گیرد و

3 نظر

← دانلود دریافت
 
دسته بندی : اجتماعی, فیلم ایرانی, کمدیبازدید : 4,049 بازدید

دانلود فیلم پسران آجری با کیفیت عالی و لینک مستقیم

دانلود فیلم پسران آجری با کیفیت عالی و لینک مستقیم

دانلود فیلم پسران آجری با کیفیت HD، دانلود فیلم پسران آجری، دانلود فیلم پسران آجری با کیفیت عالی ، دانلود فیلم ایرانی جدید ، دانلود فیلم ایرانی ، دانلود فیلم

دانلود فیلم پسران آجری با کیفیت عالی و لینک مستقیم

نام اثر: پسران آجری

کیفیت ها: DVD Rip 720p

مخاطب: بزرگسالان

نوع فیلم: سینمایی

محصول: ایران

موضوع:اجتماعی

کارگردان: مجید قاری زاده

نویسندگان: مجید قاری زاده, محمد هادی کریمی

با هنرنمایی: پوریا پورسرخ ,فرزاد فرزین ,بهنوش طباطبایی, ابولفضل پور عرب, امید زندگانی

سال تولید: 1385

مدت زمان: 86 دقیقه

درباره فیلم:
پسران آجری فیلمی اجتماعی محصول سال 1385 کشور ایران است.کارگردانی این فیلم بر عهده “مجید قاری زاده” بوده است و بازیگرانی چون “پوریا پورسرخ”، “فرزاد فرزین”، “بهنوش طباطبایی”، “ابولفضل پورعرب” و “امید زندگانی” در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
داستان فیلم:
“امید”، “محسن” و “صفا” پسران سرراهی هستند که در محله ای به نام آجری و با حمایت آقای “اتابکی” بزرگ شده اند. “امید” به “ماهور”، دختری که به او درس زبان فرانسه می داد، دل می بازد. پس از مدتی که از رابطه این دو می‌گذرد، “امید” برای خواستگاری نزد خانواده “ماهور” می رود و با مخالفت پدر “ماهور” روبرو می شود پس “ماهور” و “امید”…

1 نظر
← دانلود دریافت
 
دسته بندی : اجتماعی, فیلم ایرانی, فیلم های برتربازدید : 4,099 بازدید
 

دانلود فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند با کیفیت HD

 

 

دانلود فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند با کیفیت HD و لینک مستقیم

 

 

دانلود فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند با کیفیت HD، دانلود فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند، دانلود فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند با کیفیت عالی ، دانلود فیلم ایرانی جدید ، دانلود فیلم ایرانی ، دانلود فیلم

 دانلود فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند با کیفیت HD

نام اثر: هیس دخترها فریاد نمی زنند

محصول: ایران

کیفیت: HD 720p – 5stars

موضوع: اجتماعی

کارگردان: پوران درخشنده

بازیگران: شهاب حسینی، مریلا زارعی، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، جمشید هاشم پور، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، اسمائیل سلطانیان، رضا توکلی، نیما صفایی

مدت زمان: 109 دقیقه

سال تولید: 1391

تاریخ انتشار: 1392

خلاصه داستان: بی توجهی و سهل انگاری پدر و مادر شیرین هشت ساله، واقعه ای را برای او رقم می زند که زخمش سالها بر روح او باقی می ماند…

درباره فیلم: هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند فیلمی از پوران درخشنده است که در اکران ویژهٔ عید فطر سال ۱۳۹۲ در ایران به اکران درآمد. نویسنده و کارگردان فیلم پوران درخشنده است و تهیه‌کنندگی آن، کار مشترک شرکت خورمهر و بنیاد سینمایی فارابی است. این فیلم دربارهٔ آزار جنسی کودکان دختر و تعرض به اطفال خردسال است. نشریه معتبر ورایتی ایالات متحده آمریکا از این فیلم تمجید کرد. قسمت‌هایی از فیلمنامهٔ این اثر از فیلم رودخانه میستیک اقتباس شده است.

medal-512افتخارات:

 

دانلود فیلم ساعت 5 عصر با لینک مستقیم

دانلود رایگان فیلم ایرانی ساعت 5 عصر با کیفیت عالی 720p

پشت صحنه همراه با آنونس قرار گرفت

دانلود فیلم ساعت 5 عصر

دانلود فیلم ساعت 5 عصر

گروه فیلم : اجتماعی ، کمدی

سال تولید : 1395

کارگردان : مهران مدیری

بازیگران : سیامک انصاری ، آزاده صمدی ، مهران مدیری ، نگین معتضدی ، امیر جعفری ، پانته آ سیروس

خلاصه داستان : ساعت 5 عصر داستان فیلمی است از 7 صبح تا 5 بعدازظهر یک فرد را در تهران روایت می کند که آن روز آخرین فرصت آن فرد است که باید کاری را انجام دهد با لینک مستقیم رایگان از سایت دانلود روزانه دانلود کنید

(بیشتر…)

  • 16,349 بار
  • 5 دیدگاه
ادامه مطلب
ads

 

 

دانلود فیلم خط کج با لینک مستقیم

دانلود رایگان فیلم ایرانی خط کج با کیفیت عالی  720p

لینک دانلود قرار گرفت

دانلود فیلم خط کج

دانلود فیلم خط کج

گروه فیلم : اجتماعی

سال تولید : 1393

کارگردان : ایرج آقایی

بازیگران : سیاوش خیرابی، نفسیه روشن، نیما شاهرخ شاهی، مختار سائقی، مجید شهریاری، محمدرضا باباخانیان، نساء ساری اصلانی و . . .

خلاصه داستان : فیلم خط کج آدمائی که میرن تو خط کج دیگه نمی تونن عشقو تو قاب پنجره چوبی ببینن … قابل توجه اونائی که عادت دارن زود به زود قاب عینکشونو عوض کنن!!. دانلود با لینک مستقیم رایگان از سایت دانلود روزانه میتوانید دانلود کنید

(بیشتر…)

  • 703 بار
  • 3 دیدگاه
ادامه مطلب

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
علم بهتر است یا دانش
نویسنده : علی معبودی
تاریخ : پنج شنبه 22 تير 1396
 
 
 

علم بهتر است یا ثروت؟

 

علم بهتر است یا ثروت؟ سؤالی تکراری و آشنا که همه‌ی ما حداقل یک بار در دوران تحصیل در مورد آن انشا نوشته‌ایم. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که برای آنها داشتن پول و ثروت، بهتر از این است که از علم و دانش برخوردار باشند. در مقابل، عده‌ی زیادی معتقدند که بدون علم و دانش، نمی‌توان خود را با شرایط جامعه‌ای که رو به‌ رشد است، وفق داد. شما در این مورد چه نظری دارید؟

حتما بارها به این سؤال فکر کرده‌اید که علم بهتر است یا ثروت؟ شاید بارها در مورد آن انشا نوشته‌اید و علی‌رغم میل و آگاهی باطنی خود، طرف علم را گرفته‌اید. نویسنده‌ی این مقاله، پاسخ این سؤال را از دیدگاه خود بررسی می‌کند


در دنیای مدرن امروز، اکثر افراد اعتقاد دارند که ثروت از علم بهتر است. در مقابل، کسانی هستند که معتقدند بدون علم و دانش نمی‌توان با جامعه‌ای که با سرعت تمام، رو به رشد و تعالی حرکت می‌کند، همراه شد. در برخی سطوح خاص، داشتن مقداری ثروت یا دانش، فوایدی برای افراد دارد. با داشتن ثروت و دانش می‌توانیم جایگاه بهتری در زندگی داشته باشیم و در برخی زمینه‌های زندگی به موفقیت دست پیدا کنیم. مثلا، داشتن مقدار قابل توجهی پول باعث می‌شود تا شرکت خود را پایه‌گذاری و در آن سرمایه‌گذاری کنیم و در نتیجه به ثروت زیادی دست یابیم. علاوه بر این، زمانی که می‌خواهیم یک کسب‌و‌کار راه بیندازیم، باید در مورد آن و مسائل مرتبط با آن، دانش و اطلاعات کافی داشته باشیم. داشتن این اطلاعات، رشد کسب‌و‌کار ما را تضمین خواهد کرد.

ثروت زیاد، آسایش در زندگی را به همراه دارد، البته اگر بدانیم که چطور از ثروت خود استفاده کنیم. با پول به راحتی می‌توانیم نیازهای خود را تأمین کنیم و مجبور نیستیم از برخی مخارج، صرف‌نظر کنیم. با پول می‌توانیم شرایط بهتری برای تحصیل فرزندان‌مان فراهم کنیم و رژیم غذایی سالم، مقوی و کاملی را برای آنها تدارک ببینیم. از طرف دیگر، علم می‌تواند سبک زندگی ما را بهبود ببخشد و آن را بهینه‌سازی کند. با کمک علم است که می‌توانیم ماشین آلاتی برای راحت‌تر کردن زندگی بسازیم.

قدرت پول، ما را قادر می‌سازد تا در شرایط سخت مالی، به دوستان‌مان کمک کنیم و با کمک مالی خود، اندکی از نگرانی‌های آنها را کاهش دهیم. اگر به راهنمایی نیاز داشته باشند، داشتن علم و اطلاعات کافی، به ما کمک می‌کند که بتوانیم به صحبت‌هایشان گوش بدهیم، منطقی فکر کنیم، راه‌حل‌های صحیح را پیش پایشان بگذاریم و به آنها در تصمیم‌گیری کمک کنیم.

ما در شرایط مختلف زندگی تصمیماتی می‌گیریم که بازتابی از پتانسیل‌ها و توانایی‌های ماست. با داشتن علم و آگاهی کافی، می‌توانیم در تصمیم‌گیری‌های خود استقلال داشته باشیم و مطمئن شویم که تصمیمات و قضاوت‌هایمان صحیح هستند. داشتن پول، استقلال مالی را به دنبال دارد. در آینده اگر کسب‌و‌کارمان با مشکلی مواجه شود، این استقلال مالی به ما کمک می‌کند که از پس شرایط سخت بربیاییم، روی پای خود بایستیم و همه چیز را از نو آغاز کنیم.

بهتر است که جایگاه علم و ثروت را از زوایای مختلف زندگی بررسی کنیم.

موفقیت در کسب‌و‌کار

تحصیل، راهی برای کسب دانش، آگاهی و موفقیت در زندگی است. تحصیلات و کسب علم و آگاهی بیشتر در زمینه‌های مختلف، شرایطی را برای فرد فراهم می‌کند تا با اتخاذ تصمیم‌های صحیح، به موفقیت دست یابد؛ موفقیتی که به افزایش درآمد و امکانات منجر خواهد شد. تحصیلات خوب، یکی از کلیدهای موفقیت در پیدا کردن شغل خوب و به دنبال آن، داشتن یک زندگی معقول و مناسب است. با داشتن تحصیلات می‌توانیم وظایف محول شده در محیط کار را به خوبی انجام دهیم و با کسب مهارت‌ها و آگاهی بیشتر در زمینه‌ی کاری خود، به ارتقای شغلی دست پیدا کنیم. اشتیاق برای تحصیلات بیشتر و کسب علم، دامنه‌ی دید و ذهن ما را وسیع‌تر می‌کند. اگر بتوانیم از علمی که کسب کرده‌ایم به‌درستی استفاده کنیم، این آگاهی، در رفتار و شخصیت ما بروز می‌کند. با داشتن آگاهی کامل از یک موضوع، از ارائه‌ی نظرات در مسائل مربوطه، نمی‌ترسیم.

داشتن سرمایه‌ی زیاد هم برای یک کسب‌و‌کار، ضروری است. به ما اطمینان می‌دهد تا بتوانیم ناملایمات و مشکلات دوره‌های مختلف پیشرفت در تجارت را تحمل کنیم و پشت سر بگذاریم. داشتن سرمایه‌ی قابل قبول به خصوص برای شروع یک کسب‌و‌کار، بسیار حیاتی است، چرا که تازه در حال شکل‌گیری و پا گرفتن است و ارائه‌ی محصولات و کسب درآمد از آنها، به زمان زیادی احتیاج دارد.

برای شروع یک کسب‌و‌کار، داشتن مقدار قابل توجهی سرمایه، بسیار مهم است. این اطمینان مالی شرایطی را فراهم می‌کند که افراد می‌توانند ایده‌ها و تفکرات بزرگ‌تر خود را پیاده کنند و کمبود منابع مالی و بودجه، مانع آنها برای اجرای ایده‌های بزرگ نخواهد بود. داشتن سرمایه‌ی زیاد، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های یک کسب‌و‌کار است. یک شرکت، برای داشتن امکانات و کارمندان خوب و به دنبال آن تولید محصول باکیفیت، نیاز به پول دارد. با کمک پول است که یک شرکت می‌تواند بهترین افراد را استخدام و بهترین ایده‌ها را اجرا کند و برای گسترش کسب‌و‌کار، امکانات بیشتری به آن بیفزاید. علاوه‌بر اینها، پول زیاد، شرایطی را فراهم می‌کند که در آن، یک شرکت می‌تواند با ابزارهایی چون تبلیغات، بازار فروش خود را گسترش دهد.

علم هم نقش مهمی در موفقیت ما دارد. برای موفقیت در کسب‌و‌کار و شغل، یاد گرفتن مهارت‌های جدید و مختلف، ضروری است. آگاهی و مهارت کافی در زمینه‌های مختلف مثلا برقراری ارتباط، برنامه‌ریزی، بهره‌وری یا خلاقیت، به موفقیت هر چه بیشتر ما در محیط کار منجر می‌شود. یک کارمند فروش باید بتواند مهارت‌ها و تکنیک‌های لازم برای برقراری ارتباط با مشتری را یاد بگیرد تا از این طریق محصولات بیشتری بفروشد. صاحبان مشاغل گوناگون باید بتوانند برنامه‌ای مدون برای اجرای وظایف خود داشته باشند و خودشان را برای رویدادها و تغییرات پیشِ رو، آماده کنند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تعبیر خواب
نویسنده : علی معبودی
تاریخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396

در اخبار از امیرالمؤمنین (ع) آمده است که : “چون مومنی خواب بیند ، واجب کند داستان تعبیر آن را تا از خواب بهره نیکو و شادی برگیرد واگر خواب بد دید ،با صدقه و دعا و ذکر خدای متعال از خود رفع شر کند. ”

خواب ‌هایی که می‌بینیم بازتاب حالات روحی، دغدغه‌ها و ضمیر ناخودآگاه ماست. تعبیر کنندگان خواب بر اساس نشانه‌هایی که بعد از بیداری به یاد می‌مانند نتیجه‌گیری‌های جالبی از وضعیت روجی و جسمی فرد بیان می‌کنند.

شما دیشب چه خواب ی دیده‌اید؟ تنها کافیست خواب ی را که دیده اید به خاطر بیاورید و از جدول زیر آن را بر اساس حروف الفبا در زیر جستجو کنید و تعبیر آن را ببینید به همین راحتی !



روی حروف الفبا کلیک کنید تا خوابی که دیدید نمایان شود


جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب ساعت

ساعت 6-10 شب :
رؤیا نزدیک مغرب درست نیست و تعبیر ندارد، زیرا از پری شکم است تا یک سوم از شب هم بی تعبیر است.

ساعت 10 شب تا 2 صبح:
در نیمه شب اگر خواب بین دچار امتلاء نباشد ، خواب از یک سال تا 50 سال تعبیر می شود.

ساعت 2 صبح تا 5/4 صبح
در یک سوم آخر شب خواب صحیح است و از 15 روز تا دو ماه و تا یک سال تعبیر می شود.

ساعت 5/4 صبح در سپیده دم
از یک هفته تا یک ماه تعبیر می شود.

ساعت 5/4تا 6 صبح پس از سپیده دم
از یک روز تا یک هفته تعبیر می شود.

ساعت 6 صبح
در بر آمدن خورشید همان روز تعبیر شود.

ساعت 10 صبح تا 15 روز و در هنگام اذان ظهر تا یکی 2 روز. تعبیر می شود.

جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب روز های ماه شمسی:

در روایت ازسلمان فارسی (ره):

روز 6 ام ماه : بعد از یک یا دو روز تعبیر می شود.

روز 9 ام ماه : همان روز تعبیر ش ظاهر می شود.

روز 11 ام ماه شمسی : بعد از 20 روز.

روز 13 ام ماه : بعد از 9 روز تعبیر می شود.

در روز 14 ام ماه بعد از 26 روز.

در روز 15 ام ماه : بعد از 3 روز.

در روزهای 28 ام، 29 ام و 30 ام ماه شمسی ، تعبیر ش در همان روز پیدا می شود.

خواب خوب و بد در ماه های قمری:

ماه ربیع الاول : برکت وشادی در خواب ها پیدا می شود.

ماه ربیع الثانی: خواب خوب دیر تعبیر می شود و خواب بد زود تعبیر می شود.

جمادی الاول خریدو فروش نکند.

جمادی دوم : خواب خوب دیر تعبیر می شود.

ماه رجب : گشایش ابواب خیر است- و خواب بد را به خوبی تعبیر کن که خلاف ندارد.

ماه شعبان : رؤیا رشته های بسیار دارد و از آن خیر بسیار بر آید و خواب بد تعبیر نمی شود.

رمضان : در های سختی و هرزگی بسته است و خواب خوب زود تعبیر می شود و خواب بد تعبیر ندارد.

شوال : خواب بد و غم زود تعبیر می شود ، از آن بر حذر باش.

ذیقعده : فقط خواب سفر را سفر نکن .

ذیحجه : خواب سفر را سفر کن.دنبال کار ها را بگیر که ماه مبارکی است.

 
 
 
 
 

پربازدیدترین مقالات

تعبیر خواب واشه

تعبیر خواب واشه

تعبیر خواب عورت

تعبیر خواب عورت

تعبیر خواب ابرو

تعبیر خواب ابرو

تعبیر خواب نیمروز - عصر

تعبیر خواب نیمروز - عصر

تعبیر خواب امتحان -درس

تعبیر خواب امتحان -درس

تعبیر خواب آروغ

تعبیر خواب آروغ

تعبیر خواب آستانه

تعبیر خواب آستانه

تعبیر خواب استوانه

تعبیر خواب استوانه

فروش زمین در قطعات 1000 متری

مازندران ، شرق شهر

تلفن : 09122075714

فروش رادیاتور پانل خانگی و حوله خشک کن

البرز ، حصارک

تلفن : 09121199128

 
 

جدیدترین مقالات

تعبیر خواب حرف م بر اساس حروف الفبا - آکاایران

تعبیر خواب حرف م بر اساس حروف الفبا - آکاایران

تعبیر خواب حرف ل بر اساس حروف الفبا - آکاایران

تعبیر خواب حرف ل بر اساس حروف الفبا - آکاایران

تعبیر خواب حرف گ بر اساس حروف الفبا - آکاایران

تعبیر خواب حرف گ بر اساس حروف الفبا - آکاایران

تعبیر خواب طلا

تعبیر خواب طلا

تعبیر خواب حامله

تعبیر خواب حامله

تعبیر خواب عدد - رقم

تعبیر خواب عدد - رقم

تعبیر خواب ادرار کردن

تعبیر خواب ادرار کردن

تعبیر خواب نوزاد

تعبیر خواب نوزاد

 
 
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اربعین حسینی
نویسنده : علی معبودی
تاریخ : چهار شنبه 22 دی 1395

اربعین در فرهنگ شیعه

در فرهنگ اسلامی و در معارف عرفانی، عدد چهل (اربعین) جایگاه خاصی دارد. چله نشینی برای رفع حاجت یا رسیدن به مقامات سلوک و عرفان معروف است. حفظ کردن چهل حدیث، اخلاصِ چهل صباح، کمال عقل در چهل سالگی، دعا برای چهل مؤ من، چهل شب چهارشنبه و. .. بسیاری از این نمونه ها و موارد.

در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین روز شهادت حسین بن علی علیهما السلام گفته می شود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است. از سنتهای مردمی، گرامیداشت چهلم مردگان است که، به یاد عزیزِ فوت شده خویش، خیرات و صدقات می دهند و مجلس یاد بود برپا می کنند. در روز بیستم صفر نیز، شیعیان، عظیمترین مراسم سوگواری را در کشورها و شهرهای مختلف به یاد عاشورای حسینی برپا می کنند و همراه با دسته های سینه زنی و عزاداری به تعظیم شعائر دینی می پردازند. در شهر کربلا، اربعین حسینی عظمت و شکوه خاصی دارد و دسته های عزادار، مراسمی پرشور برپا می کنند.

اربعین

جایگاه اربعین

اربعین در فرهنگ اهل بیت علیهم السلام

اربعین در فرهنگ شیعه

فلسفه اربعین

اهمیت اربعین از کجاست؟ صرف اینکه چهل روز از شهادت شهید می گذرد چه خصوصیتی دارد؟ اربعین خصوصیتش به خاطر این است که در اربعین حسینی یاد شهادت امام حسین(ع) زنده شد و این چیز بسیار مهمی است. اگر این شهادت عظیم در تاریخ اتفاق می افتاد یعنی حسین بن علی(ع) و بقیة شهیدان در کربلا شهید می شدند، اما بنی امیه موفق می شدند، همانطور که خود حسین(ع) و یاران عزیزش را از صفحه روزگار برافکندند و جسم پاکشان را زیر خاک پنهان کردند، یاد آنها را هم از خاطره نسل بشر در آن روز و روزهای بعد محو کنند، در این صورت آیا این شهادت برای عالم اسلام فایده ای می داشت؟ یا اگر هم برای آن روز یک اثری می گذاشت، آیا این خاطره در تاریخ، برای نسل های بعد، برای گرفتاری ها و سیاهی ها و تاریکی ها و یزیدی های دوران آیندة تاریخ هم اثری روشنگر و افشا کننده می داشت؟ اگر حسین(ع) شهید می شد، اما مردم آن روز و مردم نسل های بعد نمی فهمیدند که حسین(ع) شهید شده، آیا این خاطره چه اثر و چه نقشی می توانست در رشد و سازندگی و هدایت و برانگیزانندگی ملت ها و اجتماعات و تاریخ بگذارد؟ بله هیچ اثری نداشت.

اربعین روزی است که برافراشته شدن پرچم پیام شهادت کربلا در آن روز آغاز شد و روز بازماندگان شهداست. حالا چه در اربعین اول، خانواده امام حسین(ع) به کربلا آمده باشند و چه نیامده باشند. (گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 29/ 6/ 68).

اربعین

فلسفه بزرگداشت اربعین حسینی (ع) چیست؟

نقش اربعین در احیاء یاد عاشورا و گسترش نهضت امام حسین(ع)

اربعین و نگاهی دوباره به عاشورا

اولین اربعین

یکی از مباحث مهم تاریخ عاشورا که در این فصل درباره آن بحث و بررسی صورت گرفته، حضور اهل بیت علیهم السلام در کربلا در اولین اربعین شهادت امام حسین علیه السلام بر سر مزار آن حضرت و دیگر شهدای کربلاست. در میان شیعه، مشهور است که اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری، صحابی بزرگ رسول خدا صلی الله علیه وآله به زیارت قبر امام حسین علیه السلام نائل شد و در همان جا بود که اهل بیت علیهم السلام هنگام بازگشت از شام نیز به زیارت مزار امام علیه السلام آمده و جابر را ملاقات کردند. هم چنین در این روز سر امام حسین علیه السلام به بدن ملحق شده و دفن شد. اما در مقابل این شهرت، برخی اندیشمندان متقدم و معاصر شیعه، ورود اهل بیت علیهم السلام را در روز اربعین سال 61 ق انکار کرده اند.

مبنای تاریخی اربعین درآثارعلما

سر قداست اربعین حسینی

پژوهشی در اربعین حسینی(علیه السلام)

اربعین از نگاه مورخ معاصر

پاسخ به شبهات تاریخی اربعین

کدامین اربعین؟

تحلیل مبنای تاریخی اربعین حسینی

درباره اربعین امام حسین(ع)

زیارت اربعین

اربعین، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) است که جان خود و یارانش را فدای دین کرد. از آنجا که گرامیداشت خاطره شهید و احیاء اربعین وی، زنده نگهداشتن نام و یاد و راه اوست و زیارت، یکی از راههای یاد و احیاء خاطره است، زیارت امام حسین (ع) بویژه در روز بیستم ماه صفر که اربعین آن حضرت است، فضیلت بسیار دارد.

امام حسن عسکری (ع) در حدیثی علامتهای «مؤمن» را پنج چیز شمرده است: نماز پنجاه و یک رکعت، زیارت اربعین، انگشتر کردن در دست راست، پیشانی بر خاک نهادن و «بسم الله» را در نماز، آشکارا گفتن: «عَلاماتُ المُؤمِنِ خَمسٌ: صَلاةُ اِحدی وَ خَمسین وَ زِیارَةُ الاربَعین...» زیارت اربعین که در این روز مستحب است، در کتب دعا آمده است و به اینگونه شروع می شود: «السلامُ عَلی وَلِی اللهِ وَ حَبیبِهِ...» که این متن، از طریق صفوان جمال از امام صادق (ع) روایت شده است. زیارت دیگر آن است که جابربن عبدالله انصاری در این روز خوانده است و متن زیارت بعنوان زیارتنامه آن امام در نیمه ماه رجب نقل شده و با جمله «السلامُ عَلَیکم یا آلَ الله...» شروع می شود.

مورخان نوشته اند که جابربن عبدالله انصاری، همراه عطیه عوفی موفق شدند که در همان اولین اربعین پس از عاشورا به زیارت امام حسین (ع) نائل آیند. وی که آن هنگام نابینا شده بود، در فرات غسل کرد و خود را خوشبو ساخت و گامهای کوچک برداشت تا سر قبر حسین بن علی علیهما السلام آمد و با راهنمایی عطیه، دست روی قبر نهاد و بیهوش شد، وقتی به هوش آمد، سه بار گفت: یا حسین! سپس گفت: «حَبیبٌ لا یجیبُ حَبیبَهُ. ..» آنگاه زیارتی خواند و روی به سایر شهداء کرد و آنان را هم زیارت نمود. (فرهنگ عاشوراء، ص 203)

مژده به زائران اربعین امام حسین علیه السلام

چرا باید به زیارت اربعین رفت؟

صفات اخلاقی شیعه در عصر غیبت

اربعین حسینی

آخرین صحابی و نخستین زائر حسینی

عطیه، اولین زائر اربعین

زیارت نامه اربعین

السَّلامُ عَلَی وَلِیِّ اللَّهِ وَ حَبِیبِهِ السَّلامُ عَلَی خَلِیلِ اللَّهِ وَ نَجِیبِهِ السَّلامُ عَلَی صَفِیِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِیِّهِ السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ السَّلامُ عَلَی أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِیُّکَ وَ ابْنُ وَلِیِّکَ وَ صَفِیُّکَ وَ ابْنُ صَفِیِّکَ الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَیْتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّدا مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِدا مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِدا مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَیْتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَی خَلْقِکَ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَی وَ شَرَی آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّی فِی هَوَاهُ وَ أَسْخَطَکَ وَ أَسْخَطَ نَبِیَّکَ،

سلام بر ولیّ خدا و حبیبش، سلام بر دوست خدا و نجیبش، سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده اش، سلام بر حسین مظلوم شهید، سلام بر آن دچار گرفتاریها و کشته اشکها، خدایا من گواهی می دهم که حسین ولیّ تو و فرزند ولیّ تو، و فرزند برگزیده توست حسینی که به کرامتت رسیده، او را به شهادت گرامی داشتی، و به خوشبختی اختصاصش دادی، و به پاکی ولادت برگزیدی، و او را آقایی از آقایان، و پیشروی از پیشرویان، و مدافعی از مدافعان حق قرار دادی، و میراثهای پیامبران را به او عطا فرمودی، و او را از میان جانشینان حجّت بر بندگانت قرار دادی، و در دعوتش جای عذری باقی نگذاشت، و از خیرخواهی دریغ نورزید، و جانش را در راه تو بذل کرد، تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی گمراهی برهاند، درحالی که بر علیه او به کمک هم برخاستند، کسانی که دنیا مغرورشان کرد، و بهره واقعی خود را به فرومایه تر و پست تر چیز فروختند، و و آخرتشان را به کمترین بها به گردونه فروش گذاشتند، تکبّر کردند و خود را در دامن هوای نفس انداختند، تو را و پیامبرت را به خشم آوردند،

متن و ترجمه زیارت اربعین امام حسین علیه السلام

اربعین حسینی

مضامین زیارت اربعین

شرح فرازهایی از زیارت اربعین

نگاهی به آموزه های زیارت اربعین

جلوه های حماسه سیاسی در زیارت اربعین

هشت فراز نورانی از زیارتی که خواندنش نشانه ایمان است

مراسمات و آئین های اربعین

مراسم سوگواری اربعین حسینی، قرن هاست که به طور عمده، در کشورها و مناطق شیعه نشین در اشکال گوناگون فرهنگی برگزار می شود.

شیعیان به سبب مصایب وارده بر امام حسین (ع) و یاران ایشان و نیز اینکه چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع) از روزهای زیارتی مخصوص آن امام است، به زیارت ایشان می پردازند و بایدهای اعتقادی خود را به انجام می رسانند. درون مایه این مراسم، برگزاری آداب سوگواری بر امام حسین (ع)، خانواده و یاران ایشان، یادآوری مصایب وارده بر ایشان و اطرافیانشان و گرامیداشت یاد و مقام آنان است. این مراسم با توجه به فرهنگ های محلی، صورت ها و اشکال مختلفی می پذیرد.

مناسک روز اربعین در کشور عراق، بیش از هر نقطة دیگری با شدت و جدیت برگزار می شود. حضور شیعیان کشورهای دیگر در این مراسم و سنت پیاده روی به سوی شهر کربلا و زیارت مراقد شهداء (ع) مهم ترین ابعاد مناسک سوگواری روز اربعین در این کشور است. روز اربعین در ایران، به عنوان بزرگترین کشور شیعه نشین جهان، تعطیل رسمی است. در این روز در اقصی نقاط ایران، مراسم سوگواری امام حسین (ع) با تنوع و همراه با به کارگیری ایده های فرهنگی بسیار گوناگون برگزار می شود. این مراسم در بسیاری از نقاط دیگر جهان نیز برگزار شده که شبه قاره هند نمونة خوبی از این نقاط است. شیعیان شبه قارة هند (هندوستان، پاکستان و بنگلادش) بسیار پرشور در این مراسم شرکت می کنند. روز اربعین بار دیگر امام باره ها، عاشورخانه ها و امام بارگاه ها مملو از جمعیت می شوند؛ این روز را در پاکستان «چهلم» می نامند.

مردم شناسی تصویری اربعین حسینی در جهان شیعه

چگونگی پیدایش و برپایی مراسم اربعین حسینی در زنگبار

اربعین خونین

پیاده روی اربعین

یکی از جلوه های بسیار زیبای اربعین حسینی حرکت پیاده خیل مشتاقان آن حضرت است که حماسه ای وصف ناشدنی وجلوه ای درک ناشدنی را می آفریند، دشمنانی که زیارت چند هزار نفره سابق را در اربعین حسینی تحمل نکردند امروز نظاره گر حرکت سیل گونه وملیونی زائران آن حضرت است که بصورت خودجوش وکاملا مردمی چشمان جهانیان را مات ومبهوت خود ساخته است، بخصوص در شرایط فعلی وبکارگیری مزدوران وهابی که یک فشنگ بسوی رژیم صهیونیستی پرتاپ نکرده اند ولی حاضرند با انجام عملیات انتحاری خود را به درک وبه قعر جهنم واصل کنند تا عده ای از زائران حسینی را به شهادت رسانند، ولی با این همه وبا وجود خطرات سر راه عاشقان اباعبد الله الحسین(ع) لبیک یا حسین گفته وبا با سرافرازی راه را طی می کنند تا خود را به کعبه عشاق رسانند.

در رابطه با انجام زیارت پیاده حضرت سید الشهداء (ع) مرحوم محدث بزرگوار شیخ حر عاملی باب مستقلی را در کتاب وسائل الشیعه با عنوان "باب استحباب المشی الی زیاره الحسین(ع) وغیره" گشوده است به عنوان نمونه از امام صادق(ع) روایت کرده است: هرکس که از خانه خویش به قصد زیارت حسین بن علی بن ابی طالب خارج گردد پس اگر پیاده باشد خداوند به ازای هر گامی که بر می دارد برای او یک کار نیک نوشته ویک کار بد او را پاک می کند.. تا آنگاه که به حائر (قبر امام حسین(ع) در کربلا) رسد، که خداوند او را در صالحان ونیکان قرار دهد، ووقتی که زیارت را به پایان رساند او را از نجات یافتگان قرار داده وبه هنگام بازگشت فرشته ای به نزد وی آمده و میگوید: من فرستاده خدایت هستم، خدایت سلامت می رساند ومی گوید: کارهای خود را از نو سرگیر، که گناهان گذشته ات مورد بخشش قرار گرفت. مضمون این روایت را ابن قولویه وشیخ صدوق آورده اند.

زیارت پیاده امام حسین(ع)

زیارت پیاده

پاسخ به شبهه ای درباره ضرورت پیاده روی اربعین

توصیه های ضروری برای راهپیمایان اربعین حسینی (ع)

مصاحبه با حجت الاسلام پناهیان پیرامون "پیاده روی اربعین حسینی"

فقه پیاده روی

پاسخ به سوالات پیرامون پیاده روی در ایام اربعین حسینی

اربعین در کلام علما و بزرگان

این روزها روزهای نزدیک به اربعین است. پدیدۀبی نظیر و بی سابقه ای هم در این سالهای اخیر به وجود آمده و آن، پیاده روی میان نجف و کربلا یا بعضی از شهرهای دورتر از نجف تا کربلا است؛ بعضی از بصره، بعضی از مرز، بعضی از شهرهای دیگر، پیاده راه می اُفتند و حرکت میکنند. این حرکت حرکت عشق و ایمان است؛ ما هم از دور نگاه میکنیم به این حرکت، و غبطه میخوریم به حال آن کسانی که این توفیق را پیدا کردند و این حرکت را انجام دادند:

گرچه دوریم به یاد تو سخن میگوییم

بُعد منزل نبوَد در سفر روحانی

این کسانی که این راه را طی کردند و این حرکت عاشقانه را و مؤمنانه را دارند انجام میدهند، واقعاً دارند حسنه ای را انجام میدهند. این یک شعار بزرگ است، لا تُحِلّوا شَعائِرَ الله، این بلاشک جزو شعائرالله است. جا دارد که امثال بنده که محرومیم از این جور حرکتها عرض بکنیم که «یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزاً عظیماً». همان طور که عرض کردیم، این حرکت حرکت عشق و ایمان است؛ هم در آن ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین، تحریک کننده و عمل کننده است؛ هم عشق و محبّت. تفکّر اهل بیت و تفکّر شیعی همین جور است؛ ترکیبی است از عقل و عاطفه، ترکیبی است از ایمان و عشق؛ ترکیب این دو. این آن چیزی است که در سایر فِرَق اسلامی، خلأ آن محسوس است.

اهمیت اربعین حسینی در کلام مقام معظم رهبری

گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب درباره حرکت پیاده روی اربعین

با وجود وسایل نقلیه، پیاده روی چه فایده ای دارد؟

توصیه های آیت الله وحید به زائران اربعین

توصیه‎های آیت الله سیستانی به زائران اربعین

آیت الله صافی گلپایگانی: نام و هدف امام حسین(ع) هرگز فراموش نخواهد شد

با زائرین کاروان عشق

عشق اهل سنت به امام حسین علیه السلام

با خاطرات اربعین

همراه دوستان توی پیاده روی کربلا بودیم که دیدیم دختر بچه ای با چادر عربی خیلی سخت راه میره، چند قدم میره و چند قدم می ایسته، گفتیم لابد خسته شده، وقتی ایستادیم برای نماز معلوم شد پاهایش مجروح شده است، دلمون براش سوخت گفتیم بیا کمکت کنیم تا مسیر رو طی کنی، یه دفعه اشک توی چشماش جمع شد وزد زیر گریه گفت: توی این راه منو تحویل می گیرن، ازم پذیرائی می کنن، کمکم می کنن و... اما سه ساله امام حسین با بار گرانِ مصیبت بابا و عمو، چند برابر این راه را پیاده رفت، روی خار رفت، تازه کسی هم نبود که کمکش کنه. روضه رقیه از زبون دختر بچه، شنیدن داره. السلام علیک یا مظلوم یا ابا عبدالله.

خاطرات پیاده روی در ایام اربعین

نگاهی به پیاده روی زائران حسینی

توصیف پیاده روی اربعین از زبان یکی از حاضران

یادداشت نویسنده عربستانی؛ از خادمان حسین(ع) یاد بگیرید

روز اربعین، کبوتر بام حرم امام حسین بودیم...

سفرنامه اربعین

شعر اربعین

ای آن که لحظه لحظه کنار تو زیستم!

امشب، چهل شب است برایت گریستم

امشب چهل شب است که آب از گلوی من

پایین نرفته، بغض عطشناک کیستم؟

بنشان به تل زینبیه، طاقت مرا

من زینبم؛ نمی شود آخر نایستم

آن جاده را مگو به چه حالی گذشتم و

دل کندم از تو؛ آمدم ای هست و نیستم!

من، چادر سیاه غمم، دور تکیه ات

جز ذکر یا حسین تو، تکرار چیستم؟

این اربعین هم از پی آن اربعین گذشت

چشمان صد حسینیه ات را گریستم

اربعین در ادب فارسی

شعر اربعین

ارغوان داغ

سبز آسمونی

اربعین در متن ادبی

چهل روز است که حیرانم، چهل وادی را به طلب پیموده ام و هیچ نیافته ام. هنوز اسم تو بر زبانم جاری نشده که بغضم ترک می خورد. در ابتدای زمزمه صبورترین مثنوی دنیا قامت قلم به تعظیم خم می شود. مرور خاطرات کبودت فضای سینه ام را به آتش می کشد و هر چه می گردم برای درک وسعت صبر تو دامانی جز محبّت خودت نمی یابم.

آشنای دیرینه زخم و عطش! مهربان سینه خونین و دست های بریده! بانوی غزل های تکرار ناشدنی شهادت و شهامت! تمام آسمان و زمین به تعزیت آمده اند. چهل روز است که چشمه ها نمی جوشند، می گریند؛ چهل فصل است که نخل های سربلند نینوا سر در گریبان به ایستادگی ات غبطه می خورند. امّا دیگر کسی نیست که معنای عظیم صبر و مفهوم بلیغ آزادگی تو را بفهمد.

دنیا با دست خودش استقامت مجسم را در خاک کرد و حالا با تمام وجود بر تنگنای لحظاتی که آغوشش تهی از فیض حضور سید الشهداء «علیه السلام» است به سکوت تلخی می گرید. بانو! سینه شرحه شرحه فرزندانت، دست های متبرک ابوالفضل و سرِ تا ابد سربلند امام حسین «علیه السلام» بوسه گاه لب های عطشناک و چشمان بی رمق تو بوده است. یاور دیرپای غربت و معصومیت! مادر لحظه های ارغوانی رقیه! مبلّغ دین رسول اکرم! اگر نبود استواری و دیانت تو اگر نبود زبان تیزتر از تیغ و خطبه سوزان تر از آتش تو، پس از فوت پیامبر «صلی الله علیه و آله» و رجعت سرخ حسین «علیه السلام» چه کسی عَلَم پیروزی را در معرکه سرخ کربلا می افراشت؟

اربعین (متن ادبی - شعر - داستان)

قطعات ادبی ویژه اربعین حسینی

اربعین، تداوم عاشورا

سلام بر اربعین

چهل منزل صبوری، به مناسبت اربعین امام حسین «علیه السلام»

پیامک های ویژه اربعین حسینی

معرفی کتاب

از مهم ترین کتاب هایی که در بارة اربعین امام حسین(ع) به نگارش در آمده، می توان به این موارد اشاره کرد:

1- «تحقیق در باره اول اربعین حضرت سیدالشهداء(ع)»؛ تألیف شهید آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی. این اثر ارزشمند تحقیقی، دقیق و مفصل، پیرامون نخستین اربعین امام حسین(ع) و اثبات آن می باشد که کاروان عاشورا در بازگشت از سرزمین شام، در بیستم صفر سال 61 هجری قمری بر سر تربت مطهّر امام(ع) حاضر شده است. این کتاب با مراجعه و بررسی بیش از پانصد و هفتاد کتاب به نگارش درآمده است.

2- «تحلیل تاریخی اربعین حسینی»؛ تألیف آیت الله محمد فاضل. محور اصلی بحث در این کتاب، اثبات ورود اهل بیت(ع) به کربلا در بیستم صفر سال 61 هجری قمری است، که دفن سرهای به شام برده شده نیز در آن روز و توسط امام سجاد(ع) صورت گرفته است. نویسنده در ابتدا به مبنای تاریخی اربعین در آثار بزرگان می پردازد؛ آن گاه نظریه سید بن طاووس را نقد و بررسی می کند و در خاتمه به دیدگاه سید مقرّم اشاره می کند و یافته های خود را به رشته تحریر در می آورد.

3- اربعین حسینی، پژوهش در بازگشت اهل بیت(ع) از شام به کربلا؛ محمدامین پورامینی. نویسنده این کتاب ابتدا به زیارت قبر سالار شهیدان(ع) اشاره می کند و سپس به آمدن جابر انصاری و ورود اهل بیت(ع) به کربلا می پردازد، آن گاه نظریه های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

4- «فاجعة الاربعین»؛ اثر شیخ حسن بلادی، 5. «با خاندان وحی، از عاشورا تا اربعین»؛ دکتر حشمت الله قنبری همدانی، 6. «دانستنی های اربعین حسینی»؛ سید رضا اکرمی، از دیگر کتاب هایی است که در این باره نگارش یافته است. (معارف - آذر و دیماه سال 1392 شماره 100)

مأخذشناسی اربعین حسینی

کتاب تحقیق درباره اولین اربعین


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خود ارضایی خوب است یا بد؟
نویسنده : علی معبودی
تاریخ : جمعه 3 دی 1395

در این مطلب بصورت کامل با مضرات و خطرات خودارضایی بر اساس تحقیقات علمی آشنا می شوید.

فروید، “پدر” علم روانکاوی، بر این باور است که برقراری رابطه جنـسی در انسان از دو خـواستگاه متفاوت نشات می گیرد. رویـکرد اولـیه غـریزی یـا فیزیـولوژیـک اسـت و دیـگری پـی آمد مـاهیـت نفسانی-عـاطفی انسـان ـاست. با در نظر گرفتن دیـدگاه فیـزیولوژیک، رابطه ی جنسی در نتیجه رشـد ویژگی های ابتدایی جنسی در افراد ایجاد می شود. به عبارت دیگر انسان ها زمانی که از نظر جسمی به رشد کافی میرسند، آمـادگی بـرقرای ارتبـاط جنسی را پیدا می کنند. (این دوران که بلوغ نام دارد، در خانم ها در سن ۱۸ سالگی و در آقایون در سن ۲۱ سالگی به آخرین مرحله ی خود می رسد.)

در طول ۷ سـال ابتـدایی زنـدگی، نیروی جنسی در یک پسربچه در تمام قسمت های بدن او توزیع می شود. از ۷ تا ۱۴ سالگی، نیروی جنسی به اعضای جنسی منتقل می گردد ( در آقایون بیضه ها و در خانم ها تخمدان) در این زمان تفاوت های ظاهری میان جنس مذکر و مونث پدید می آید.

در مردان استخوان ها قدری درشت تر شده و بدن عضلانی تر می شود، و به تدریج تن صدای آنها تغییر پیدا می کند. البته باید توجه داشت که این تغییرات با گذر زمان تکمیل می شوند. شروع این تغییرات حاکی از ابتدای سن بلوغ است. پس از آن منی و به مثابه آن اسپرم تولید می شود، ولی اسپرم ها در این زمان به بلوغ کامل نرسیده اند. بر اساس پژوهش های پزشکی، محققین بر این باورند که اسپرم ها در سن ۱۸ سالگی شروع به بالغ شدن می کنند و در سن ۲۱ سالگی مرحله ی بلوغ آنها تکامل پیدا می کند. در این زمان رشد بیضه ها و غدد مترشحه داخلی بدن نیز به آخرین حد خود می رسد.

ارتباط میان غدد جنسی و غدد درون ریز

در ارگانیسم بدن انسان ۷ غده مترشحه داخلی وجود دارد. هر یک از این غدد هورمون های متفاوتی را ترشح می کنند که پیام های مختلفی را به اعضای دیگر منتقل میسازند. این غدد مسئول تنظیم و تعدیل عملکردهای مختلف بدن از جمله رشد، فشار خون، دمای بدن، میزان کلسیم، شکر، فسفر، و از همه مهمتر عملکرد جنسی افراد هستند. زمانی که هر یک از این غدد به نحوی قادر به نشان دادن واکنش درست از خود نباشند، بدن ممکن است با انواع و اقسام مختلف اختلالات مواجه شود. به همین دلیل است که برخی از افرادی که در غدد خود با اختلال روبرو می شوند، باید با استفاده از هورمون های مصنوعی نیازهای بدن خود را مرتفع سازند.

مهمترین غده درون ریز، غده هیپوفیز نام دارد. این غده توانایی آن را دارد که به کل غدد درون ریز شدت و یا کسرت عمل وارد کند. غده ی هیپوفیز همچنین از جمله مهمترین غده های جنسی نیز محسوب می شود.

غده معروف هیپوفیز که محور اصلی کنترل فعالیت های بیضه ای/تخمدانی است، کنترل کلیه ی تنظیمات جنسی در بدن خانم ها و آقایون را به عهده دارد.

در مردان این غده فعالیت های جنسی خود را از زمان بلوغ -یعنی درست وقتی که هورمونهایی را به منظور تحریک اعضای جنسی به خون می فرستد- کار خود را شروع می کند.

در خانم ها هم غده ی هیپوفیز در دوران بلوغ با ایجاد هورمون هایی که سبب تخمک گذاری در تخمدان ها می شوند، کار خود را شروع می کند. هر یک از تخمک ها حاوی هورمون های جنسی زنانه هستند که سبب ایجاد و گسترش خصوصیات زنانه در بانوان می شوند.

همه ی انسان ها در تمام طول زندگی خود دائماً در حال انتقال و تغییر شکل انرژی هستند. همه چیز در زندگی انسان ها شروع و پایانی دارد و رابطه جنسی نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

اندام های جنسی انرژی را تولید می کنند که باعث ایجاد تمایلات و گرایش های جنسی در افراد می شود؛ اما به منظور تولید یک چنین انرژیی، اندام های جنسی باید از منبع ذهنی تغذیه شوند. افکار و تصورات جنسی به عنوان مواد اولیه ی تولید اسپرم و انرژی جنسی محسوب می شوند.

زندگی یک انسان از تلفیق یک اسپرم با تخمک شکل می گیرد. تنها یک اسپرماتوزوئید (نطفه) این توانایی را دارد که یک انسان جدید خلق نماید. گفته می شود که در هر بار انزال، مردها چیزی در حدود میلیون ها اسپرم از دست می دهند.

در یک زمین کشاورزی زمانی که کشاورز تصمیم می گیرد دانه بکارد، بهترین انواع دانه ها را انتخاب می کند، زمین را به خوبی شخم می زند، و دو تا سه دانه می کارد –و نه میلیونها- و زمانیکه این دانه ها بزرگ شده و رشد کردند، از آنها استفاده کرده میوه هایشان را میخورد و زندگی می کند.

به عنوان مثال یک درخت لیمو را در نظر بگیرید. این درخت زمانی به مرحله تکامل خود می رسد که بتواند میوه های رسیده ی لیمو پرورش دهد. اما اگر کسی به این امر توجه نداشته باشد و میوه ها را پیش از رسیده شدن کامل از درخت بچیند، با این کار خود به رشد درخت صدمه وارد کرده و اجازه نمی دهد که درخت به رشد و تکامل نهایی خود برسد. این امر در مورد ارتباط جنسی نیز صدق می کند. اگر فرد پیش از رسیدن به بلوغ کامل بخواهد از انرژی جنسی خود استفاده کند، به بدن خود صدمات جبران ناپذیری وارد می کند که در زیر نگاه کوتاهی به این مشکلات خواهیم داشت.

ارتباط جنسی و ورزش

اخیراً محققان از وجود نیروی جنسی باخبر شده اند و سعی می کنند تا از این نیرو بـهره گـرفته و آن را بــرای موارد دیگری ذخیـره کرده و به کار گیرند. در ورزش مشت زنـی، هـر مـربی کارآمدی در حیـن دوره ی آمـادگی، بـوکسور خـود را برای ۹۰ روز از بـرقـراری ارتـباط جنسـی منـع مـی کند تا هم انرژی او بیشتر شود و هم بتواند مشتهای محکمـتری بـه حـریف وارد کند. در تیمهای فوتبال نیز بازیکنان از ۳ روز قبل از انجام بازی به حومه شهر انتقال داده میشوند تا انرژی آنها بر اثر بـرقـرای رابـطه جنـسی تحـلیل نـرود. در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۸۶م. تیم ملی کشـور آرژانتـین از هـمه تیم ها مدت زمـان بیشتـری را در اردوی آمـــادگی به سر برد و نتـیجـه چه شد: بدون شـکست از مسـابقات بـیرون آمـدند. یـک گـزارش علمی اثبات می کند که: “تستـوسترون نقـش مهـمی را در شـکل دهـی رفتار افراد بازی می کند. این هورمن به عنـوان نوعی محرک شناخته میشود که در کلیه حالات فردی، از جمله عصبانیت و پرخاشگری نیز تاثیر گذار است.”

بنابر گزارش فوق در یک بازی فوتبال به راحتی می توان تشخیص داد که کدام یک از  تیمها برنده خواهند شد: “تیمی که در رگ های خونی بازیکنانش میزان تستوسترون بیشتری موجود باشد.”

در “ناسا” که معتبرترین مرکز پژوهش های علمی جهان به شمار می رود، فعالیت های جنسی کلیه ی دانشمندانی که در آنجا مشغول به فعالیت هستند، تحت کنترل است تا پژوهشگران همیشه بتوانند در بهترین وضعیت مممکن ذهنی و جسمی قرار داشته باشند.

در گذشته مردهای یونان باستان تا سن ۱۴۰ سالگی عمر می کردند. تا همین چند وقت قبل هم مردم به راحتی تا سن ۹۰ سال عمر می کردند، اما این روزها به دلیل بروز پاره ای از مشکلات نظیر خودارضایی، آزار و اذیت های جنسی، غذاهای صنعتی، استفاده از هورمون های مصنوعی (که مصارف مختلفی دارند، نظیر: چاق کردن و بزرگ کردن زودرس جوجه ها و احشام) فرایند سالخوردگی از سنین پایینی (تقریباً ۳۵ سالگی) شروع می شود. در کل دنیا افراد انگشت شماری هستند که از نظر اقتصادی کنترل همه افراد را به دست گرفته اند. این افراد از قدرت رابطه جنسی نیز به خوبی اطلاع دارند؛ به همین دلیل کلیه ی امکانات موجود را فراهم می آورند تا ذهن انسان های دیگر را تنها به این امر متمرکز کرده، عقل را از سر آنها بپرانند و کاری کنند تا آنها مطابق میلشان عمل کنند. آنها به خوبی می دانند که انسان های کم عقل، سرشار از شهوت هستند، بر روی امیال جنسی خود هیچ گونه کنترلی نداشته و به راحتی میتوان آنها را مطیع خود ساخت.

تئوری های پوچ مدرن در مورد ارتباط جنسی

نوگرایانی که بر روی ارتباط جنسی تحقیق و بررسی می کنند، به سادگی به خود اجازه می دهند که قدرت و حق انتخاب جوانان را از بین ببرند. برخی از آنها مواردی نظیر “خود ارضایی” را به جوانان پیشنهاد می کنند. کینسی، مستر و جانسون که به عنوان پایه گذاران مطالعات جنسی نوین شناخته می شوند بر این عقیده اند که یک جوان می تواند چندین مرتبه در طول روز خود ارضایی کند چراکه علم پزشکی هیچ گونه تاثیر جانبی خطرناکی را پیدا نکرده که مربوط به خودارضایی باشد. آنها بر این باورند که اهمیت خود ارضایی به ویژه در زمان بلوغ که خصوصیات های زنانه و مردانه در افراد بروز می کند از اهمیت بیشتری برخوردار می شود و به همان اندازه که در مردها اهمیت دارد برای خانم ها نیز مهم است. این افراد حتی معتقدند که زن و مرد می توانند در طول زمان قاعدگی ، با هم ارتباط جنسی داشته باشند؛ اما پژوهش های علمی اثبات کرده اند که برقراری رابطه جنسی در زمان قاعدگی خطرناک و در عین حال زیان آور است چراکه در این زمان مواد مرده و فاسد از بدن زن خارج می شود که اگر آلت تناسلی مرد با این مواد تماس پیدا کند آنها را جذب کرده، خواص آن از طریق خون به سلول های عصبی مغز انتقال پیدا می کند و بر روی قدرت جنسی مرد تاثیر نامطلوبی می گذارد. تعداد دیگری از این محققان معتقدند که برقراری ارتباط جنسی از راه مقعد بلامانع بوده و می تواند بر طبق توافق طرفین انجام پذیرد. در مقابل این ادعا باید اظهار داشت که هر یک از ارگان های بدن برای انجام دادن کار خاصی ایحاد شده اند و عملکرد مقعد نیز تخلیه مدفوع است. افرادی که این کار را انجام می دهند به عضلات همکش و تنگ کننده ی باسن (Sphincters) خود آسیب وارد کرده و سبب بروز بواسیر و سایر عفونت های شدید روده و اثنی عشر می شوند. شایان ذکر است که برقراری یک چنین روابطی به عنوان عمده ترین عامل انتقال بیماری های جنسی از جمله ایدز در میان مردهای هم جنس باز تلقی می شود.

ارتباط خودارضایی با ضعف جنسی و انزال زودرس

مثالی که پیشتر در مورد زمین کشاورزی، درخت لیمو، و رسیدن دانه های لیمو برایتان بازگو کردیم را یک بار دیگر در ذهن مجسم کنید. ما در آن قسمت عنوان کردیم که اگر اولین برداشت پیش از رسیدن کامل میوه ها باشد، و کشاورز میوه های نارس را از درخت بچیند، عمر درخت کم شده، و توانایی باروری آن نیز به شدت کاهش پیدا میکند. این امر در مورد حیوانات نیز صدق میکند به همین دلیل هم هست که دامپزشکان اهمیت بسیار زیادی برای این امر قائل هستند. باید بدانید که مطلب فوق در مورد انسان ها نیز صحت پیدا می کند. اگر آقایون شروع کنند به برقرای روابط زیاد جنسی با افرا مختلف، و یا پیش از رسیدن به سن ۲۱ سالگی، خود ارضایی را تجربه کرده باشند -یعنی زمانی که اسپرم ها به بلوغ کامل نرسیده اند- این امر خلل جبران ناپذیری را به قوای جنسی شان وارد می کند و بعدها عواقبی را در زندگی جنسی شان به وجود خواهد آورد. زمانی که مرکز فعالیت های جنسی به دلیل وجود مزاحمت هایی نظیر خود ارضایی و یا آزار و اذیت های جنسی نتواند به درستی رشد پیدا کند، اندوخته قوای جنسی از سن ۳۵ سالگی به بعد رو به تحلیل می رود و این مورد نه تنها تاثیر نامطلوبی بر روی دستگاه تناسلی می گذارد بلکه عملکرد کلیه سیستم های بدن را نیز تحت الشعاع قرار می دهد: دستگاه هاضمه، گردش خون، عملکرد غدد مترشحه، سیستم عصبی و …

این افراد به سرعت از سن ۳۵ سالگی به بعد شاهد فرایند سالخورده شدن خواهند بود. خیلی زودتر از حالت طبیعی توانایی هایشان را از دست می دهند و متاسفانه خیلی سریع روانه گورستان خواهند شد. در چنین شرایطی ارگان های جنسیشان نیز دچار اختلالات مختلفی شده و انواع بیماری های گوناگون جنسی به همراه بیماری هایی نظیر اختلال سیستم عصبی و دگرگونی سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک و غدد درون ریز می شوند.

خودارضایی که از جمله نقص های فردی به شمار می رود، سبب ایجاد تصورات شهوانی در ذهن فرد می شود. در دراز مدت فرد عدم تمایل جنسی نسبت به جنس مخالف خود را پیدا می کند، از نظر ذهنی خسته می شود، و دچار ناتوانی های جنسی خواهد شد.

ساموئل اون ویر در بخش ۹ کتاب خود با عنوان “ازدواج موفق” اینطور می نویسد که: “تصورات جنسی و تخیلات شهوانی سبب ایجاد ضعف جنسی و ذهنی می شوند. شاید در نگاه اول اینگونه افراد نرمال به نظر برسند و مانند افراد عادی تحریک پذیر باشند، اما زمانی که می خواهند با طرف مقابل ارتباط برقرا کنند و خواسته های او را براورده سازند، به سرعت ارضا می شوند، آلت تناسلی به حالت اولیه باز می گردد، در بدترین حالت ممکن قرار می گیرند، و دچار ناامیدی و افسردگی می شوند. آنها در توهمات جنسی خودشان را غرق کرده اند که این توهمات هیچ ارتباط و یا شباهتی به دنیای واقعی ندارند. به همین دلیل هنگامیکه در شرایط طبیعی قرار می گیرند، نمی توانند از خود واکنش مناسب نشان داده و شکست می خورند. “ضعف جنسی-ذهنی ترسناک ترین تراژدی است که می تواند برای هر زن و یا مرد با احساس و با منطقی اتفاق بیفتد.”

زمانیکه یک فرد جوان دست به خود ارضایی می زند، بازه زمانی، برای او هیچ اهمیتی ندارد و ترجیح می دهد که هر چه سریعتر خود را تخلیه کند. در علم روانشناسی این امر نهایتاً منجر به بروز عارضه ی انزال زودرس در فرد می شود. علاوه بر این، استمناء سبب انبساط عضلات اسفنکتر می شود که این عامل به نوبه ی خود موجبات انزال زودرس را بیش از پیش فراهم خواهد آورد.

از سوی دیگر نباید از این امر غافل شد که “ملاتونین” هورمون بی چون و چرای جوانی است. فرایند سالخوردگی مستقیماً به ترشح این هورمون در بدن بستگی دارد. این هورمون در زمان جوانی به وفور در بدن ترشح می شود و از سن ۲۵ سالگی به بعد ترشح آن در بدن کاهش پیدا می کند. خود ارضایی، به ویژه در زمان جوانی، باعث از دست رفتن میزان بسیار زیادی ملاتونین در بدن می شود. این امر غده ی کاجی شکلی که در بدن ملاتونین ترشح می کند را ضعیف کرده، خاصیت مغناطیسی موجود در این غده را کاهش می دهد و بطور کلی سبب کاهش طول عمر آن می گردد.

روابط جنسی نامشروع با افراد متعدد نه تنها از نظر فیزیکی مضرات بیشماری را در بردارد، بلکه می تواند از نظر روحی و ذهنی نیز بر روی افرادی که این کار ار انجام میدهند، تاثیرات نامطلوبی بگذارد. افرادی که در مکالمات محرک جنسی شرکت میکنند، کسانی که به خواندن مجلات محرک جنسی معتاد هستند، و کسانی که به تماشای فیلم های ضد اخلاقی جنسی گرایش دارند، مبحث ظریف و مطبوع رابطه جنسی را به صورت وحشیانه، به دور از انسانیت، و تنها با رضایت ذهنی با نکبت و بدبختی همراه می سازند. انسان ها باید یاد بگیرند که چگونه می توانند هوشمندانه زندگی کنند.

عواقب خودارضایی

با توجه به رویکرد نفسـانی-عـاطـفی رابـطه جنـسی، فـرویـد معتـقد است که رابطه  جنسی محصول گردهمایی یک زن و یک مرد است کـه یـکدیـگر را دوسـت بـدارند و مکمل یکدیگر باشند.

به همین دلیل هم هست که فروید خود ارضایی را یک نقص فردی نـامگـذاری مـی کند (بـه این دلیل که طرف دوم در این  ارتباط وجود ندارد مگر در خیال). در حین خود ارضایی فرد اگر مرد بـاشــد، یک زن را در ذهن خود مجسم می کند و اگر زن بـاشد یک مرد را در ذهن خود مجسم کرده و با او وارد رابـطـه  جنسی می شود. در این حال خستگی چند برابر می شود، چرا که فرد هم از نظر جنسی از خود کار می کشد و هم از نظر ذهنی. تصویر شریک جنسی خیالی، مانند یک لوح در ضمیر ناخودآگاه فرد حک می شود و سبب بروز انزال های شبانه ناخواسته می شود. به این ترتیب که فرد هر چقدر بیشتر خود ارضایی کند، میزان این انزال های شبانه افزایش می یابد.

دمای خارجی بدن انسان ۹۸ درجه فارنهایت است و دمای درونی آن ۱۰۰ درجه فارنهایت. این دما در زمان خود ارضایی افزایش پیدا می کند. زمانیکه انزال به واسطه خود ارضایی پدید می آید، حرکات کرم وار جذب در کیسه ی منی ایجاد می شوند، اما به دلیل خود ارضایی، کیسه ی حاوی منی خیلی زودتر از زمان مقرر تخلیه گردیده است. فرایند طبیعی بدین گونه است که کیسه های منی سعی می کنند تا خود را پر کنند، اما از آنجایی که منی خیلی زودتر از بدن خارج شده، چیزی جز هوای مرطوب از طریق آلت تناسلی مرد جذب نخواهد شد. این هوا بعداً از طریق کیسه منی به سیستم لنفاوی انتقال داده می شود، سپس به مغز انتقال پیدا کرده و باعث ایجاد شک دمایی شده و فضای سردی را میان ماده ی مغزی و سلول ها ایجاد می کند و این امر واکنش نرمال ماده مغزی، سیستم عصبی و جسمانی را مختل می سازد.

کیسه منی می بایست به جای جذب هوا، اسپرم جذب کند، اما این امر مقدور نخواهد بود چراکه اسپرم ها قبلاً آزاد شده اند. علاوه بر این جذب هوا از جذب مایع خیلی ساده تر است.

ساموئل اون ویر، فیلسوف، انسان شناس، و محقق امور جنسی و روانشناس بخش مطالعات جنسی، در کتاب خود با عنوان “یادگیری علوم فردی” در مورد این هوای سرد جذب شده تصریح می دارد که: ” در خصوص افرادی که به شخصه استمناء می کنند، به راحتی می توان گفت که چه ایرادی می تواند بوجود آید. زمانی که آنها خود ارضایی می کنند، در حال ارتکاب به جرم در برابر طبیعت هستند. وقتی انزال به واسطه خود ارضایی پدید می آید، حرکات کرم وار جذب ایجاد می شوند که این حرکات برای هر مردی کاملاً قابل درک و تشخیص است و به واسطه ی تاثیر خالی بودن کیسه های منی، این کیسه ها سعی می کنند تا خود را پر کنند و به همین دلیل هوای مرطوب از طریق آلت تناسلی مرد با همان حرکات کرمی شکل، جذب می شود. این سیگنال ها به مغز فرستاده می شوند، به همین دلیل مایع مغزی زیادی در این میان از بین می رود، و در نتیجه فرد از نظر ذهنی خسته می شود. بد نیست بدانید که تعداد بیشماری از مردها به دلیل عمل منفور خودارضایی دیوانه شده اند. مغزی که پر از هوا شود دیگر توانایی تفکر ندارد و قابلیت های ذهنی خود را به طور ۱۰۰% از دست خواهد داد. به همین دلیل ما هم این عمل نادرست را ۱۰۰% محکوم می کنیم.

اسپرم ها حاوی رمز ژنتیکی DNA (اسید دی اکسی ریبونوکلئیکDeoxyribonucleic Acid)، RNA یا اسید ریبونوکلویک (Ribonucleic Acid)، آنزیم ها، کلسیم، فسفر، نمک های بیولوژیک، و تستوسترون می باشند. زمانیکه استمناء صورت می پذیرد، کلیه ی این اجزای حیاتی از بدن فرد بیرون کشیده می شوند و اگر فرد در دوران بلوغ قرار داشته باشد، امکان رشد کافی را پیدا نمی کند و نیرویی که در این مواد وجود دارد، جذب نشده و از بدن او خارج می شوند.

از آنجایی که میزان زیادی کلسیم به همراه منی از بدن خارج می شود، فرد احساس خستگی شدید در استخوان ها می کند و ممکن است دچار کوفتگی پا شود. لازم به ذکر است که استخوان های تنومند نشان دهنده ی میزان قدرت فرد هستند. همانطور که می دانید گلبول های قرمز خونی و پلاکت ها در مغز استخوان تولید می شوند. فرد جوانی که خودارضایی می کند، اجازه نمی دهد که مایع مغز استخوان به خوبی شکل بگیرد و باید تا آخر عمر خود شاهد عواقب آن باشد. زمانیکه فسفر بیش از حد طبیعی به واسطه خودارضایی از بدن خارج می شود، مشکلات عصبی از قبیل رعشه برای فرد ایجاد می شود. در زمان خود ارضایی لسیتین نیز از بدن خارج می شود که این امر سبب فرسودگی سیستم عصبی می شود و به مرور زمان موجبات بیحالی، ضعف اعصاب و نهایتاٌ مرگ تدریجی سلول های عصبی را فراهم خواهد آورد.

تئوری های پوچ محققان جنسی نوگرا

دکتر اسـپایـتک متخصص برجسته کالبد شناسی امریکایی و رئـیس جامعه عصب شناختی نیـویورک در کـتـاب خـود بـا عنوان “انرژی خالق” اظهار میدارد کـه جنـون هـای متفاوتی بـه واسـطه ی خـود ارضایی و آزار و اذیت های جنسی پدید خـواهد آمـد، چراکه مایـع مـغزی ابتـدا سـرشـار از لسیـتـین است و سپس بـواسطه انـزال غیـرمترقبه، از لسیتین خالی می شود. به همین دلیل ارگان ها بـه جـای آن باید از سایر بافت ها و اعصاب موجود در مغز استفاده کنند.

در هـر بار انـزال مـردها چیـزی در حـدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میـلیون اسپرم به همراه مقادیر زیادی انرژی از دست می دهند. واقعاً چه می شد اگر انسانها می دانستند که چگونه می توانند این انرژی را به جای خارج کردن از بدن، در بدن خود ذخیره نمایند؟! نتیجه حتماً انسانی شبیه به سوپرمن می شد!

پروستات غده ای است که دقیقاً در زیر گردنه ی مثانه قرار گرفته است؛ مایعی به رنگ سفید کدر و لزج ترشح می کند که به عنوان وسیله ای برای انتقال اسپرم ها به شمار می رود. این غده تقریباً در سن ۲۱ سالگی به مرحله ی رشد کامل خود می رسد. زمانیکه فرد پیش از رسیدن به بلوغ کامل (در مردان سن ۲۱ سالگی) دست به خود ارضایی می زند، پروستات دچار ضعف و نقصان می شود و این امر سبب بروز اختلالات مربوط به پروستات در سنین چهل سالگی به بعد می شود. این اختلال بدین شرح است که غده ی پروستات بزرگ شده، راه خروج ادرار را مسدود می کند و فرد برای تخلیه ی ادرار باید بالاجبار از سند پزشکی استفاده کند. این عارضه درست مانند وازکتومی، سبب ایجاد ناتوانی جنسی می شود.

بد نیست بدانید بچه هایی که پدر آنها خودارضایی می کرده، نمی توانند در سلامت کامل روحی و روانی به سر برند. آنها دارای بیماری های گوناگونی هستند چراکه از یک تخم نه چندان سالم بوجود آمده اند.

خود ارضایی همچنین در خانم ها هم دیده می شود و امری زجر آور و دردناک قلمداد می شود.

خود ارضایی سبب ایجاد ناتوانی جسمی و انزال زوردس می شود. این امر به وفور در میان مردهای سنین زیر ۴۰ سال قابل مشاهده است.

ساموئل اون ویر در کتاب دیگر خود با عنوان ” آموزش های بنیادین” در بخش “نوجوانی” اینطور نوشته است که: “جرم های خاموشی وجود دارند و پی آمدهای منفوری در پی آن گریبانگیر افراد می شود. اگر فرد مشکلات جنسی اش را مخفی نگه دارد، مرتکب گناه می شود. اگر در مورد مشکلات خود اطلاعات غلط بدهد نیز مرتکب جرم دیگری شده است.”

“فسادی که به واسطه خود ارضایی ایجاد می شود، قابلیت ها و توانایی های مغزی را به طور کامل از بین می برد. افراد باید توجه داشته باشند که ارتباط تنگاتنگی میان منی و مغز وجود دارد. مغز برای منی از اهمیت ویژه ای برخودار است و منی هم برای مغز مهم است. مغز برای منی انرژی ایجاد کرده و سبب انتقال آنها می شود، منی هم ذهن را تصفیه کرده و اگر در جهت درست هدایت شود، توانایی های آن را ارتقا میبخشد.”

“مطالعات فیلسوفانه ای که عمیقاً بر روی عملکرد غده های درون ریز متمرکز شده اند، بر این باروند که بدن طی فرایند خودانزالی انرژی بی شائبه ای را از دست می دهد. چه بسیار افرادی زیادی با چهره های زیبا بوده اند که در اثر انجام این کار زیبایی خود را از دست داده اند! چه بسیار مغزهایی که منحط و فاسد شده اند! و … همه و همه ی این وقایع به دلیل آن است که انزال در شرایط و موقیعت و زمان مناسب انجام نپذیرفته.”

“آمار و ارقام گویای این مطلب هستند که این روزها خود ارضایی در خانم ها و آقایون جوان بیش از پیش باب شده است. بیمارستان های روانی مملو از زنان و مردانی هستند که مغزشان به دلیل خودارضایی بیمار گشته. تیمارستان، مقصد نهایی فردی است که به خودارضایی اعتیاد پیدا می کند.”

خودارضایی در خانم ها

خودارضایی در خانم ها نیز به چشم می خورد و این امر، هم دردناک است و هم زجر آور. برخی از مضرات در خانم ها و آقایون مشابه است: اختلال در رشد سیستم عصبی، مغز، خستگی، از دست دادن انرژی و سر زندگی، کاهش قدرت حافظه و عدم تمایل به جنس مخالف. در خانم ها شاهد ناباروری نیز خواهیم بود. بدترین پی آمدی که در خانم ها می توان مشاهده کرد رفتارهای متعارض روانی-اجتماعی است. خانم هایی که مرتکب این امر می شوند به مروز زمان نمی توانند با هیچ مردی ارتباط جنسی برقرار کنند چرا که به تدریج توانایی های اولیه جنسی خود را از دست میدهند. خانمی که خود ارضایی نمی کند، همچنان سرزندگی، زیبایی، برق چشمان، و توانایی جذب بالای خود را حفظ خواهد نمود. خانم ها باید از مشاهده ی تصاویر محرک جنسی خودداری کنند، در مکالمات مبتذل شرکت نکنند، و فقط با افراد شایسته ارتباط دوستی برقرار کنند.

چگونه می توان از خودارضایی دست کشید؟

پیش از هر چیز باید بدانید که افراد زیادی به مراکزی که به این منظور دایر شده، مراجعه کرده و حتی در موارد خیلی حاد و پیشرفته نیز موفق به جلوگیری از این عمل غیر اخلاقی شده اند. چرا شما یکی از آنها نباشید؟

باید یاد بگیرید که چگونه می توانید جلوی خود ارضایی را با استفاده از تکنیک هایی که در جلسات آموزشی به شما تعلیم داده می شود، بگیرید. در اغلب این جلسات مشاور سعی می کند تا ضمیر ناخودآگاه بیمار را به کار اندازد.

در این جلسات به شما آموزش می دهند که تمایلا خودارضایی به عنوان یک عینینت درونی هستند که به ذهن شما حمله ور می شوند. شما باید در مقابل آنها ایستادگی کرده و اجازه ندهید که به درون ذهنتان نفوذ کنند. در ابتدا شاید انجام این کار قدری دشوار باشد و این توانایی را نداشته باشید که فکرتان را بر روی چیز دیگری متمرکز کنید؛ اما با تلاش به راحتی می توانید آنرا تحت کنترل خود در آورید. شما به راحتی قادر خواهید بود آنرا به طور کامل از زندگی خود حذف کنید. اگر فرد در گذشته دائماً خودارضایی می کرده و سپس این کار را متوقف کند، خودش متوجه تغییرات بوجود آمده در زندگی اش خواهد شد و می تواند مقادیر زیادی انرژی و توانایی های ذهنی اش را ذخیره کرده و بدون احساس هیچ گونه ترس و واهمه ای با حقایق زندگی روبرو شود.

سایر راههای جلوگیری:

عادات سالم را در خود تقویت کنید: از تصاویر محرک جنسی اجتناب کنید، به جوک های مبتذل گوش ندهید، دوستان سالم برای خود انتخاب کنید و از پوشیدن زیر پوش های تنگ و چسبان خودداری نمایید.

از مصرف بیش از اندازه ی گوشت گاو، به ویژه در وعده غذایی شام خودداری کنید. مصرف یک وعده غذای حیوانی آن هم در نهار کافی است.

مقالات مختلفی که در این سایت پیرامون روابط میان زن و مرد وجود دارد را به دقت مطالعه کنید تا آگاهی های کلی شما ارتقا پیدا کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دانلود بهترین فیلتر شکن
نویسنده : علی معبودی
تاریخ : جمعه 3 دی 1398

دانلود فیلترشکن صد در صد تضمینی (نماز)

 

امروز می خواهیم چند تا فیلتر شکن برای شما معرفی کنیم این فیلتر شکن ها صد در صد کار می کند و تضمینی و کاملا رجستری شده است

از این فیلتر شکن ها که وارد دنیای انسان ها شده اند می توان به تعصب غیر صحیح، تقلید کور کورانه، پیروی کردن از اکثریت، مد گرایی، پیروی کردن از عادات زشت اجتماعی و غیره اشاره نمود .
وقتی انسان مرتکب گناه می شود به مرور و تکرار گناه ها خودش را از خدا دورتر می کند و کم کم گناهان فیلترهایی می شوند که مانع ارتباط انسان با خدای خودش می گردند در این نوشته قصد داریم فیلتر شکن هایی رو معرفی کنیم که با استفاده از انها هیچ فیلتری نمی تواند مانع شما شود.

1- نماز: بهترین فیلتر شکن دنیا که خود خدا هم زیر این فیلتر شکن را امضا و مهر کرده خصوصیت مهم این فیلتر شکن این است که مانع می شود انسان با گناه کردن فیلترهایی رو بین خودش و خداش ایجاد کند … اگه باور ندارید این آیه رو بخوانید ” ان الصلاه تنهی عن فحشا و المنکر عنکبوت/44

2- قرآن : لنگه نداره همه کسانی که متخصص هستند از این فیلتر شکن بی بدیل استفاده می کنند و جلوی کلام خدای تبارک و تعالی زانو می زنند برای استفاده از این فیلتر شکن آن را بخوانید و بفهمید و به آن عمل کنید.

3- ولایت: این فیلتر شکن بسیار قوی عمل می کنه برای استفاده از آن باید علاوه بر اعتقاد و محبت اهل بیت علیهم السلام انسان به سلاح عمل هم مجهز باشد و اطاعت پذیری از ولایت جزء لا ینفک وجودش باشد

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نماز و فواید آن
نویسنده : علی معبودی
تاریخ : جمعه 3 دی 1397
نماز چیست؟
   
 

معنا و مفهوم نماز

نـمـاز در لـغت به معناى پرستش, نياز, سجود, بندگى و اطاعت, خم شـدن بـراى اظـهـار بـندگى و اطاعت و يكى از فرايض دين و عبادت مـخصوصى است كه مسلمانان پنج بار در شبانه روز به جا مى آورند.
نـماز يعنى خدمت و بندگى, فرمان بردارى, سر فرود آوردن و تعظيم كردن به نشانه احترام.
نماز, داروى نسيان و وسيله ذكر خداوند است. نـمـاز, رابـطه معنوى مخلوق با خالق است. نماز يعنى دل كندن از مـاديـات و پـرواز دادن روح; يـعـنى پا را فراتر از ديدنى ها و شنيدنى ها نهادن.

نماز در قرآن و حديث
فـلـسـفـه, فايده و آثار, شرايط و آداب و اوصاف نماز در آيات و روايـات بـسـيارى آمده كه پرداختن به همه آن ها در اين جا ممكن نـيـسـت, لـكـن بـه طور مختصر قطره اى از درياى معارف اسلامى را درباره نماز بازگو مى كنيم.
نماز, بزرگ ترين عبادت و مهم ترين سفارش انبيا است. لقمان حكيم پـسـرش را بـه نـمـاز تـوصـيه مى كند.۱ حضرت عيسى(ع) در گهواره فـرمـود: خـدايـم مـرا بـه نـماز و زكات سفارش كرده است.۲ حضرت ابـراهـيـم(ع) هـمـسر و كودك خويش را در بيابان هاى داغ مكه آن هـنـگـام كه هيچ آب و گياهى نداشت, براى به پا داشتن نماز مسكن داد.۳ پـيـشـوايـان مـعـصوم ـ عليهم السلام ـ هنگام نماز رنگ مى باختند.
گـرچـه بـعـضـى نـمـاز را به خاطر بهشت يا ترس از عذاب جهنم مى خـوانند, اما حضرت على(ع) نه براى تجارت و ترس از آتش, بلكه به خاطر شايستگى خدا براى عبادت نماز مى خواند.۴
نـمـاز, اهرم استعانت در غم ها و مشكلات است. خداوند مى فرمايد:
از صبر و نماز در مشكلات كمك بگيريد و بر آن ها پيروز شويد. نـمـاز بـه مـنزله پرچم و نشانه مكتب اسلام است. پيامبر اكرم مى فرمايد: (علم الاسلام الصلوه).
نـماز به منزله سر نسبت به تن است. پيامبر(ص) مى فرمايد: (موضع الصلوه من الدين كموضع الراس من الجسد).۵
نـمـاز بـراى اولـياى خدا شيرين و براى غير آنان دشوار و سنگين است. قرآن مى فرمايد: (وانها لكبيره الا على الخاشعين).۶
در اهـمـيـت نـمـاز همين بس كه حضرت على(ع) در جنگ صفين و امام حـسين(ع) در ظهر عاشورا دست از جنگ كشيدند و به نماز ايستادند. و آن گـاه كـه بـه عـلى(ع) ايراد گرفتند كه چه هنگام نماز است؟
ايـشـان فرمود: ما براى همين مى جنگيم تا مردم اهل نماز باشند.
در زيـارت نـامـه وارث مـى خـوانيم: (اشهد انك قد اقمت الصلوه; شهادت مى دهم كه تو نماز را برپا داشتى.)
حضرت على(ع) درباره نماز بارها سخن به ميان آورده كه در اين جا به چند نمونه اشاره مى كنيم.
الـف) درباره بركات نماز مى فرمايد: فرشتگان, آنان را در بر مى گيرند و آرامش بر آنان نازل مى شود, درهاى آسمان بر آنان گشوده و جايگاه خوبى برايشان آماده مى شود.۷
ب) در خـطـبـه ۱۹۶ نهج البلاغه گوشه هايى از مفاسد اخلاقى هم چون كـبر و سركشى و ظلم را برمى شمارد و آن گاه مى فرمايد: نماز به هـمـه وجـود انـسـان آرامـش مى بخشد, چشم ها را خاضع و خاشع مى گـردانـد, نـفس سركش را رام و دل ها را نرم و تكبر و بزرگ منشى را محو مى كند.
ج) هـم چـنين در نامه اى به محمد بن ابى بكر مى نويسد: نماز را در وقـت مـعين آن به جاى آر و به خاطر آسوده بودن از كار نماز, پيش از وقت معين آن را برپاى مدار و آن را واپس مينداز.۸

آداب نماز و آثار تربيتى آن
شـرايـط و آداب نماز به قدرى زياد است كه تمام نظام ها و روابط انـسـانـى را بـه طور خودكار تنظيم و اصلاح مى كند. توجه به همه آثـار تـربيتى نماز كار مشكلى است ولى ما چند نمونه آن را بيان مى كنيم:
۱. ادب در بـرابـر سـخـن امـام جماعت; در نماز جماعت وقتى امام مشغول خواندن حمد و سوره است بايد ساكت باشيم.
۲. مـراعات حقوق ديگران; آب وضو, مكان نمازگزار و لباس او بايد حـلال و از مـال ديگران و غصبى نباشد; حتى اگر از مال خمس نداده لباس تهيه كند, نمازش باطل است.
۳. تـغـذيـه و بهداشت نمازگزار; اگر نمازگزار از مشروبات الكلى اسـتـفـاده كـرده باشد, تا چهل روز نمازش مورد قبول نيست. لباس نـمـازگـزار نيز بايد پاك باشد و بهتر است به هنگام نماز عطر و مسواك زد و موها را شانه كرد.
۴. همسردارى; كسى كه به همسر خود نيش بزند, نمازش قبول نيست.
۵. ولايت; كسى كه اهل نماز است ولى تسليم طاغوت ها است و ولايت و حـكـومـت رهـبـران اسلامى را پذيرا نيست, نمازش قبول نيست; گرچه تمام عمر در كنار كعبه باشد.
۶. نـظـم و ترتيب; در تمام كلمات و كارهاى نماز نظم و ترتيب به چشم مى خورد.
۷. انـعطاف و هم آهنگى; امام جماعت بايد با مردم هم آهنگ باشد; بـه ايـن معنا كه مراعات ضعيف ترين افراد را بكند. اگر كسى دير بـه جماعت رسيد, امام بايد كمى ركوع خود را طول بدهد تا او نيز بـه نـمـاز بـرسد. مردم نيز بايد خود را با امام هم آهنگ كنند; مـثـلا كسانى كه يك ركعت از نماز جماعت عقب هستند و در ركعت دوم بـه جـمـاعـت پيوسته اند, مى توانند با نوعى انعطاف و تغيير در نماز جماعت شركت كنند.
۸. اعـتـماد; اگر هريك از امام يا مردم در انجام قسمتى از نماز شـك كـردنـد, بـايـد بـه يك ديگر اعتماد كنند; يعنى با توجه به رفتار ديگرى تصميم بگيرند.
۹. ورزش; اگـرچه نماز براى انجام وظيفه الهى است, ولى طراحى آن طـورى اسـت كه در لابه لاى نماز و حركات ركوع و سجود يك نوع حركت ورزشى نيز نهفته است.
۱۰. آمـوزش اجبارى; نمازگزار بايد مسائل و احكام مورد نياز خود را فراگيرد.
۱۱. آگـاهـى از اخـبـار; مـردم با شركت در نمازجمعه و جماعت با اخبار و مسائل دينى و مشكلات مسلمانان آشنا مى شوند.
۱۲. امـر به معروف و نهى از منكر; (حى على الصلوه) در اذان يكى از بزرگ ترين معروف ها است.

معانى بلند عبارات و الفاظ نماز
نـمازگزار با گفتن (الله اكبر) ابهت همه ابرقدرت ها را مى شكند و خـطـ بـطلان بر همه قدرت هاى طاغوتى, وسوسه هاى ابليس و جاذبه هاى مادى مى كشد.
بـا گفتن (بسم الله) به كار خود قداست و كرامت مى دهد و در خود تـوكـل و وابستگى به قدرت غيبى را ايجاد مى كند و به دنيا اعلام مـى كـنـد قدرتى كه من به او پناه آورده ام, سرچشمه مهربانى ها است.
بـا (الـحـمـدلله) گفتن خود را از اطاعت كردن و بله قربان گفتن انسان هاى سفله و پست رها مى كند.
بـا (رب العالمين) قدرت لايزال خداوندى را بر تمام جهانيان حاكم مى داند.
با (الرحمن الرحيم) تمام هستى را از آن خدا معرفى مى كند.
بـا ايـن جمله بيان مى كند كه نه تنها نعمت هاى مادى خداوند ما را احـاطه كرده بلكه نعمت هاى معنوى خداوند نيز ما را فراگرفته است.
بـا گـفتن (مالك يوم الدين) مسير و آينده را مشخص مى كند و ياد روز سخت دادرسى را در دل زنده مى كند.
تـا ايـن جـا, نمازگزار زمينه براى اظهار بندگى و ابراز نياز و مـددخـواهـى از خدا را فراهم مى كند و بعد از اين مرحله با درك عـظـمـت خـدا و رحـمـتش و ابراز نياز خويش مى گويد: (اياك نعبد وايـاك نـسـتـعـين) تنها مطيع امر تو هستيم نه غلام حلقه به گوش جباران و تنها از تو يارى مى طلبيم.
با گفتن (اهدنا الصراط المستقيم) از خدا طلب هدايت مى كند, چرا كـه با پيمودن اين راه او به تمام هوس ها و افراط و تفريط ها و وسوسه هاى شيطانى پشت پا مى زند.
با گفتن (صراط الذين انعمت عليهم) الگوها را مشخص مى كند.
بـا (غـيـر الـمغضوب عليهم ولا الضالين) به گروه هاى انحرافى كه انسان هاى پاك را اغفال مى كنند, هشدار مى دهد.
بـا ركوع در برابر عظمت پرورگار, اظهار بندگى و اطاعت مى كند و فـروتنى و تواضع و خضوع خود را در برابر عظمت پروردگار نشان مى دهد.
با سجده, تذلل و اظهار كوچكى و خاكسارى در برابر خدا را نمايان مى سازد.
ذكـر مـقـدس (سبحان الله) كه در تمام عبادت ها به چشم مى خورد, حـقـيـقـتـى را در بر دارد كه ريشه در همه عقايد و تفكرات صحيح اسـلامـى دوانده است و زيربناى ارتباط انسان با خدا و صفات كمال او اسـت; روح تعبد و مغز عبادت, همان تسبيح است. توحيد و عدل و نـبـوت و امـامـت و معاد براساس تسبيح خدا و منزه دانستن او از عـيـوب و كـمبودها است. توحيد خالص جز با منزه دانستن پروردگار از شريك و شبيه و عيب و عجز محقق نمى شود.

آثار فردى و اجتماعى نماز
نـمـاز تاثير بسزايى در زندگى فردى و اجتماعى فرد دارد. در اين جا برخى از آن ها را فهرست وار بيان مى كنيم.
نمازگزار در مقايسه با كسى كه نماز نمى خواند, احساس آرامش بيش ترى دارد.
هـنـگـامى كه از طريق نماز, روح خود را به معراج مى فرستد و با خـدا و نام او پيوند مى دهد, احساس عزت و قدرت مى كند و از هيچ كس و هيچ قدرتى نمى ترسد.
نـمازگزار هيچ گاه چشمش را به چيزهاى حرام آلوده نمى كند و نمى گـذارد هوس هاى زودگذر و وسوسه هاى شيطانى روح و ذهنش را مشغول كـنـد. در مـقـابل, دامن گيرى مفاسد, جاذبه هاى آلوده موجود در اجـتـمـاع, زلـف هـا و بدن هاى عريان, صحنه هاى بدآموز و تحريك كـنـنده, موسيقى و نغمه هاى حرام چنان پرده اى بر دل هاى افراد بـى نـماز مى كشند كه آنان را توان مشاهده و ارتباط با ظرايف و لطايف و معنويت نيست.
در جـهان امروز كه لجام گسيختگى فرهنگى به طور فزاينده اى سلامت و امـنيت جانى بسيارى از جوامع را به مخاطره انداخته است و همه روزه شاهد طغيان و عصيان گروه هاى مختلف مردم به ويژه نوجوانان و جـوانان هستيم, كيست كه فريادرس اين مردم باشد؟! آيا چيزى جز نـماز و توكل و امدادهاى غيبى خداوندى مى تواند ناجى اين افراد از مـنـجـلاب ايـن گـنـاهان عظيم شود و آن ها را از سقوط به دره نيستى و فلاكت باز دارد؟

آثار و عواقب ترك نماز
تـرك نماز در دنيا و آخرت عواقب تلخى دارد. در قيامت, اهل بهشت از دوزخـيـان مى پرسند: چه چيزى شما را روانه جهنم كرد؟ يكى از پـاسـخ هايشان اين است كه ما پاى بند به نماز نبوديم.۹ در جايى ديگر به نمازگزارانى كه در نمازشان سهل انگاراند; يعنى گاهى مى خوانند و گاهى نمى خوانند, مى گويد: واى بر آنان.۱۰
رسـول خدا(ص) فرموده است: (من ترك الصلوه متعمدا فقد كفر; هركه عمدا نماز را ترك كند, از اسلام خارج شده و كافر است.)
در جـايـى ديـگر مى فرمايد: (بين العبد وبين الكفر ترك الصلوه; مرز بين بنده خدا و كفر, ترك نماز است.)۱۱
هيچ انسان با وجدان و متفكرى نيست كه از ابعاد و اسرار و ظرايف نـماز آگاه باشد ولى از كنار آن ها بى اعتنا رد شود, مگر كسانى كـه بـه خـاطر غفلت و بى خبرى, توفيق سخن گفتن با خداوند را از خود سلب كرده اند.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
شیطان پرستی
نویسنده : علی معبودی
تاریخ : چهار شنبه 1 دی 1395

        پ

 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشريه صبح صادق در شماره اخير خود بخشي را به معرفي مراسم شيطان پرستان اختصاص داده است. در اين نشريه بخشي از مراسم شيطان پرستان چنين توصيف شده است:

مراسم بوسه مقدس
اين مراسم در هنگام عضويت يك عضو جديد به فرقه شيطان پرستي انجام مي شود و به اين صورت است كه شخص جديد عريان شده و توسط كشيش كليساي شيطان، يا همسر وي به پنج عضو بدن او بوسه زده مي شود، يكي از اين اعضا، آلت تناسلي اوست. به عقيده آنها اين كار «باعث خير و بركت او، تقدس او در بين شيطان پرستان، تشكر از وي به منظور عضو شدن و در نهايت قبولي فرد خواهد شد!» احترام بيش از حد اين فرقه به عضو مخصوص توليد مثل، به اين دليل است كه آنها هر چه در جهان وجود دارد را مديون آلت تناسلي مي دانند و معتقدند كه مي بايست نهايت لذت جنسي غيراخلاقي را در اين دنيا ببرند.

نماز سياه يا نماز جماعت
مراسم مهم ديگر شيطان پرستي كه در كليساي شيطان برگزار مي شود، نماز سياه يا نماز جماعت سياه نام دارد. اين مراسم كه در راستاي مبارزه علني با اديان الهي انجام مي شود، دقيقاً همانند مراسم عشاي رباني مسيحيت است با اين تفاوت كه تمام كارها را برعكس انجام مي دهند. در نماز سياه شيطان پرستان، كشيش و حاضران در حالي كه برهنه هستند، دعاها و سرودهاي مذهبي را به صورت برعكس مي خوانند. مثلاً هر جا كه از بهشت و زيبايي سخن گفته شده، از جهنم و زشتي سخن مي گويند. هرگاه نام خدا، يا حضرت مسيح(ع) آورده مي شود، همگي شروع به انجام حركات كفرآميز مي كنند. در ابتداي شكل گيري مراسم نماز سياه، قرار بود كه فقط به مسيحيت و اعمال اين آئين توهين شود و كار ديگري انجام نشود، اما پس از مدتي، اعمال جنسي و كشتن كودكان بي گناه نيز به آن اضافه شد.

همچنين در اين مراسم، نمادهايي مثل صليب وارونه، شمع و پارچه سياه، خون، و ... مشاهده مي شود. با اين وجود به نظر مي رسد كه شيطان پرستان به طور حساب شده اي، با تقليد از مراسم عشاي رباني به توهين و تمسخر مسيحيت مي پردازند، چرا كه در مراسم عشاي رباني مسيحيت كارهايي انجام مي شود كه جاي هيچ گونه دفاع منطقي را براي مسيحيان باقي نمي گذارد.

در مراسم عشاي رباني، مسيحيان به كليسا مي روند و از كشيش بزرگ قطعات كوچك نان مقدس و قطرات شراب را مي گيرند. آنان معتقدند كه نان تقديس شده توسط كشيش، جسم مسيح (ع)است!! و با خوردن نان، جسم و خون مسيح(ع) را تناول كرده اند. در قرون اخير بسياري از كارگردانان كليساها معتقدند كه «هر كس، نان و شراب مقدس را بخورد، مسيح در او حلول مي كند و او همان حيات جاودانه و هويت و شخصيت عيساي مسيح را پيدا خواهد كرد.» اين عقيده غيرعقلاني و متوهمانه از خرافي ترين مسائلي است كه مسيحيت معاصر به آن گرفتار شده است، به طوري كه «به عاملي جهت جدايي كليساها از يكديگر تبديل شده است.» پس، از آن جايي كه شيطان پرستان مي دانند كه مسيحيان به دليل انتقادهاي جدي به عشاي رباني، حساسيت كمتري روي آن دارند، «عشاي رباني» مسيحيان را مورد توهين و تمسخر قرار مي دهند.
با اين وجود به نظر مي رسد كه اين مراسم شيطان پرستان زمينه اي براي توهين كردن شان به ساير اديان الهي است. بدون شك اگر براي اين فرقه كثيف موقعيت مناسب ايجاد شود، به طور علني در مراسم نماز سياه، به توهين و تمسخر مباني دين اسلام نيز مي پردازند.

جشن هالووين
يكي از جشن هايي كه در بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي برگزار مي شود، جشن هالووين نام دارد. مردم اين كشورها، اغلب شناخت زيادي از اين جشن ندارند. آنها مي گويند كه هالووين جشن ارواح است؛ جشني كه از كودك تا بزرگسال در شكل ارواح و اجنه ظاهر مي شوند تا همديگر را بترسانند. با اين حال بيشتر آنها هرگز نمي دانند كه هالووين يك جشن شيطان پرستي است.

براي آشنايي بيشتر با اين جشن لازم است كه از پيشينه آن مطلع شويم. بنيانگذاران اين جشن شيطاني، قوم اروپايي «سلت» بودند كه سال ها پيش از ميلاد مسيح در ايرلند و شمال فرانسه زندگي مي كردند. آنها در شب آخر سال، مراسمي را به افتخار (samhain) موسوم به «پروردگار مرگ» برگزار مي كردند. سلتي ها در اين مراسم، دور هم جمع مي شدند و آتش مي افروختند و براي دستيابي به بركت فراوان (دام و غله) اولين فرزند خانواده را قرباني مي كردند.

مردم اين قوم باور داشتند كه در اين شب، جادوگران سوار بر جاروي خود، در آسمان پرواز مي كنند و زنان با شيطان رابطه جنسي برقرار مي كنند و در اين بين شيطان شيپور مي نوازد و ارواح خبيث بر بلنداي تپه ها با جادوگران به رقص و پايكوبي مي پردازند، به طوري كه گربه هاي سياه، خفاش ها و جن و پري ها نيز با آنها همراهي مي كنند. اين قوم خرافاتي همچنين بر اين باور بودند كه شب پايان سال، مرز ميان دو جهان به نازك ترين حد ممكن مي رسد و موقعيت براي راندن ارواح پليدي كه ممكن است به محصولات شان آسيب برسانند فراهم مي شود، لذا در اين مراسم كه «سامهين» نام داشت، از يك طرف، صورت هاي خود را با نقاب پوشانده و با لباس هاي عجيب، خود را به شكل ترسناكي در مي آوردند و با حركت دسته جمعي، به زعم خود ارواح سرگردان را فريب داده و از روستاهاي محل زندگي خود دور مي كردند، از طرفي ديگر سيب و گردو و بادام و غذا و نوشيدني را داخل سيني ها گذاشته و تقديم ارواح مي كردند.

قوم سلت، اين مراسم ابلهانه شان را كه منشأ شيطاني و بت پرستي داشت، هر سال انجام مي دادند. تا اينكه رومي ها به اين منطقه حمله كردند. يكي از نتايج اين حمله ورود مسيحيان به اين سرزمين بود كه باعث تغييراتي در مراسم سامهين شد. رهبران كليسا «جشن هاي غيرمسيحيان را با مراسم و تعطيلات مسيحيان تلفيق كردند. جشن هاي روز سامهين نيز با اعياد روز تمامي قديسان در اول نوامبر - كه در آن ياد شهداي اوليه مسيحيت گرامي داشته مي شود - و روز تمامي ارواح در دوم نوامبر - كه در آن ياد تمامي درگذشتگان گرامي داشته مي شود - تركيب شد. شب پيش از روز تمامي قديسان، به نام «شب تمامي مقدسات» (All Hallows Eve) ناميده مي شد و واژه هالووين(Halloween) نيز برگرفته از نام همين شب است.»

در اوايل قرن 19 ميلادي، بسياري از ايرلندي ها به آمريكا مهاجرت كردند و اين جشن شيطان پرستي را به آمريكا سرايت دادند. البته اين مراسم در آمريكا دچار تغييراتي شد، به طور مثال آمريكايي ها حضور شياطين و ارواح خبيث در هالووين را بيشتر مورد استقبال قرار دادند و بيشتر نمادهاي ترسناك و خشن را براي آن در نظر گرفتند. برگزاري مراسم هالووين در اين كشور، مشكلاتي را براي مردم ايجاد كرد، به طوري كه مجرمان آمريكايي در اين شب مردم را مورد آزار و اذيت قرار مي دادند، به خانه ها حمله مي كردند و با سنگ و كلوخ دودكش خانه ها را مسدود مي كردند و در برابر اعترض مردم، ادعا مي كردند كه اين اتفاقات ناشي از حضور ارواح مرموز و شياطين است و آنها هستند كه مردم را تحريك مي كنند. آسيب هايي كه اين مراسم به همراه داشت باعث شد كه برگزاري هالووين در آمريكا براي مدتي متوقف شود. پس از آن، براي اولين بار در سال 1920 ميلادي دولت آمريكا تحت تدابير امنيتي مجوز رسمي برگزاري اين مراسم شيطان پرستي را صادر كرد.

با اين حال در طي سال ها، محافظت پليس از اين مراسم بيشتر حالتي نمادين داشته است؛ چرا كه اخبار حوادث در شب هالووين نشان مي دهد كه حوادثي نظير آتش سوزي، ضرب و شتم و حتي مرگ به بالاترين حد خود در طول سال مي رسد.
امروزه در اين مراسم كارهاي مختلفي انجام مي شود كه در اينجا به ذكر چند نمونه اكتفا مي كنيم.

توزيع مواد خوراكي مسموم
در اين شب شيريني و شكلات بين مردم تقسيم مي شود. اين شيريني و شكلات ها اغلب فاسد هستند. بر اساس آمار فدراسيون ملي فروشگاه هاي ايالات متحده، «در سال 2010 بيش از 72 درصد از آمريكاييان در روز هالووين به ديگران شكلات داده اند.»
البته در اين آمار هيچ اشاره اي به ميزبان شكلات هاي فاسد نشده است. گفتني است، شيريني روز هالووين از سه رنگ زرد، نارنجي و سفيد تشكيل شده است. شيطان پرستان اين سه رنگ را رنگ هاي شيطاني مي نامند.

كوبيدن در منازل براي گرفتن شكلات
در اين شب، افراد مزاحم، ضمن كوبيدن در خانه هاي مردم، شروع به جيغ و داد زدن مي كنند. آنها از صاحب خانه مي خواهند كه براي شان هديه اي بياورد. در صورتي كه صاحب خانه به آنها هديه دهد، به سراغ خانه بعدي مي روند در غير اين صورت، بلايي سرش مي آورند كه از اين كارش به شدت پشيمان شود.

كدو و شلغم هاي كنده كاري شده
آمريكايي ها در اين به اصطلاح شب ارواح، كدو ها را به شكل صورتك هايي ترسناك برش مي دهند. آنها اين كار را به تقليد از قوم «سلت» انجام مي دهند. سلتي ها، شلغم هاي بزرگ را از درون خالي مي كردند و به اشكال وحشتناكي در مي آوردند و پشت پنجره ها قرار مي دادند تا ارواح از خانه آنها دور شوند. البته اروپايي ها به جاي كدو از شلغم استفاده مي كنند.
اما آنچه باعث گسترش روزافزون اين مراسم شده، تبليغات رسانه هاي صهيونيستي و حامي صهيونيست، براي اين جشن است. يكي از نتايج اين تبليغات اين است كه «حدود 40 درصد از مردم آمريكا در روز هالووين لباس هاي ويژه اين روز  [كه به شكل شيطان، غول و چيزهاي غيرعادي است] را مي پوشند و 12 درصد از آمريكاييان نيز لباس هاي هالووين را بر تن حيوانات خانگي خود نيز مي پوشانند.» با اين وجود در اين رسانه ها هيچ اشاره اي به اينكه هالووين يك مراسم شيطان پرستي است، نمي شود، بلكه از آن به عنوان يك جشن معمولي كه در بين كودكان و بزرگسالان محبوبيت زيادي دارد ياد مي شود، اما هر انسان منصفي با كمي دقت در مي يابد كه اسكلت، ماسك دراكولا، زخم مصنوعي روي صورت، ماسك هاي گربه و سگ و خفاش، كدو و شلغم نوراني و ... فقط يك جشن معمولي براي تفريح و سرگرمي نيست.

 البته اين كار رسانه هاي غربي از ديد مسيحيان پنهان نمانده و اعتراض آنها را در پي داشته است. به طور نمونه يك سايت مسيحي با تأكيد بر اينكه «در پس پرده [هالووين] قدرت شيطان است كه تقويت مي شود.» مي نويسد: «هنگامي كه مسيحيت رواج يافت؛ دشمنان كليسا با تحقير و آزار مسيحيان در شب هالووين؛ شيطان را مي ستودند. پرستندگان شيطان جمجمه و مذبح و صليب و منبر هم در برابر خانه هاي خود قرار مي دادند و در قرون گذشته بر ديوارهاي كليسا صليب هاي زشت كشيده مسيحيان را مسخره مي كردند.» با اين اوصاف بايد گفت كه شيطان پرستان قديمي در طي ساليان دراز، بدون اينكه از منشأ شيطاني هالووين حرفي بزنند اين مراسم را انجام مي دادند. اما شيطان پرستان مدرن از اينكه مردم به شيطاني بودن اين جشن پي ببرند، ابايي ندارند.

شيطان پرستان مدرن، حتي تاريخ مرگ، آنتوان لاوي را دو روز پس از مرگش، يعني در روز هالووين اعلام كردند تا به مردم بفهمانند كه اين يك جشن شيطاني است. اعلام خبر مرگ لاوي در روز هالووين به حدي تأثيرگذار بوده كه بسياري به اشتباه مي گويند: «روز مرگ لاوي با نام هالووين در آمريكا شناخته مي شود.» شايان ذكر است كه در آمريكا خيلي كم از اسم هالووين استفاده مي شود و بيشتر با اسم اصلي اش كه «شب شيطان» است، خوانده مي شود.
شیطان پرستی چیست؟
پرسش
شیطان پرستی چیست؟
پاسخ اجمالی

 

شیطان پرستی به معنای پرستش شیطان بهعنوان قدرتی بسیار قویتر و مؤثرتر از قدرت واقعی یعنی خدامی باشد. در این عقیده باطل شیطان به عنوان نماد قدرت و حاکمیت بر روی زمین و قدرتی بهعنوان برترین قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد که دنیا را قانونمند می‌کند. شیطان پرستان، غیر از استفاده ازشیطان به عنوان قدرت مطلق از اجنه و روح های پلید و شیطانینیز برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند. پیروان این عقیده در کشور ما فعالیت های خود را به صورت مخفی آغاز کرده اند. تبلیغاتشان بیشتر از راه پارتی و مهمانی های شبانه صورت می گیرد که در آن انواع مشروبات الکلی و آمیختگی پسران و دختران و موسیقی بی ریشه جاز که از موسیقی یهودی گرفته شده و قرص های روان گردان و مواد مخدر مانند شیشه و کوکائین وجود دارد. آنها دارای علائم و سمبل های خاصی هستند که حاکی از عقایدشان است و گاهی در مجالس آنها و یا بر روی لباس هایشان دیده می شود؛ مانند: صلیب شکسته یا چرخ خورشید- چشمی که به همه جا می نگرد- صلیب وارونه و... .

 

 

پاسخ تفصیلی

شیطان از ماده «شطن» به معنای مخالفت می باشد،‌ و به هر موجود طغیانگر و مخالفی گویند، خواه از انسان ها باشد یا از جن و یا از حیوانات. [1]   به عبارت دیگر؛ شیطان یک عنوان است که معمولاً به موجودی به نام ابلیس داده می شود. ابلیس، جنی بوده است که از خدا نافرمانی کرده است.

 

شیطان پرستی به معنای عام؛ یعنی اطاعت از شیطان و پرستش آن به عنوان معبود است.

 

امروزه گروه ها ی مختلفی به عنوان شیطان پرست مطرح هستند که باید گفت این گونه انحرافات نه تنها تازگی ندارد   که بعضی به آن پیشینه هزار ساله می دهند و دلیل آن را پرستش هر موجود دارای قدرت از سوی مردمان هزاران سال پیش و یا وجود دو خدای ضد هم؛ یعنی خدای خیر و شر در اندیشه های پیشینیان می دانند که نمونه آن را در آیین زرتشت و قبل از آن در دنیای مصر باستان و بین النهرین می توان یافت. در دین زرتشت اهریمن خدای شر در کنار اهورا مزدا خدای خیر پرستش می شود. برای نخستین بار شخصی به اسم " توماس هاردینگ "در 1565 میلادی در کتاب "تکذیب یک کتاب" واژه شیطان پرستی را علیه"مارتین لوتر" به کار برد [2] و باعث ترویج و شیوع این لفظ شد تا جایی  که شیطان پرستی در قرون 17 و 18 میلادی در برخی کشورهای غربی به صورت یک رسم ظهور یافت که به مخالفت با ادیان ابراهیمی می پرداخت. ترویج  این پدیده مدیون حمایت های بی دریغ سرمایه داران یهودی و فراماسون ها بود .جادو گری و شیطان پرستی را در اوایل قرن 19 میلادی بعضی از سرمایه داران و اشراف زادگان انگلیسی که عضو گروه های فراماسونری بودند به رهبری شخصی به اسم " سر فرانسیس داشو "با نام باشگاه آتش جهنم در شهر لندن گسترش دادند. و با تلاش آنها این گروه ها در آمریکا نیز  رواج یافتند. اغلب این سرمایه داران که از شیطان پرستان حمایت می کردند از قاچاقچیان و تولید گنندگان مشروبات الکلی و مروجین قمار خانه ها و مرکز فساد در اروپا و آمریکا به شمار می رفتند. [3]

 

 

 

 

افکار و عقاید

 

عموم شیطان پرستان به جای اطاعت از قوانین الاهی و اخلاقی بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمای های موجودی مافوق با قوانین خاصی  تمرکز دارند و از باورها و گرایش های ادیان گذشته مخصوصاً ادیان ابراهیمی و مسیحیت و اسلام اجتناب می کنند و به جای خدا محوری گرایش به خود پرستی دارند و با الگوگیری از مکاتب ماتریالیستی و اومانیستی، خود محور و جادو محورند و خود را در مرکز هستی و قوانین طبیعی می بینند و بعضی دیگر شیطان را خدا می دانند و به پرستش آن رو ی می آورند. [4]

 

 

 

 

گروه ها و گرایش ها

 

شیطان پرستان را به دو گروه اصلی تقسیم می کنند:

 

الف: شیطان پرستی فلسفی

 

ب: شیطان پرستی دینی

 

شیطان پرستی فلسفی

 

این گرایش را منتسب به شخصی به اسم " آنتووان شزاندر لاوی" مؤسس کلیسای شیطان و نویسنده کتاب انجیل شیطانی و بنیانگذار شیطان پرستی لاوی می دانند. او شیطان را فرمانروای زمین می داند لاوی تحت تأثیر نوشته های نیچه فیلسوف غربی و دیگران قرار داشت و در نظرش شیطان موجودی مثبت بود در حالی که تعالیم خداجویانه کلیسا را مسخره می کرد خود را خدای خود می داند.

 

 

 

 

شیطان پرستی دینی

 

در این گرایش، اول باید یک قانون ماورای طبیعی را که در آن یک یا چند خدا تعریف شده است و همه شیطانی هستند و یا به وسیله شیطان شناخته می شوند بپذیرد این شیاطین می توانند ذهنی باشند یا از بین الاهه های باستان بین النهرین یا مصر انتخاب شوند کلیه فرقه های شیطان پرستی یک اصل مشترک دارند و آن هم در اولویت قرار دادن خود شخص است، گروه دیگر شرپرستان هستند که معروف به رواج انواع فحشا و ابتذال جنسی هستند. آنها دنیایی را ترسیم می کنند که هیچ روزنه امیدی برای آن متصور نیست لذا شیطان پرستی را دنیای تاریک می نامند و از موارد رایج اعمال و عقاید آنها خودکشی است که آن را بهترین راه رسیده به حقیقت می دانند. [5]

 

 

 

 

شیطان پرستی در ایران

 

در کشور ما شیطان پرستی تحرکات و فعالیت هایی را به صورت مخفی و زیرزمینی آغاز کرده است. سبک تبلیغ آنها کمتر عقیدتی است و بیشتر از راه پارتی و مهمانی های شبانه صورت می گیرد که در آن انواع مشروبات الکلی و آمیختگی پسران و دختران و موسیقی بی ریشه جاز که از موسیقی یهودی گرفته شده و قرص های روان گردان و مواد مخدر مانند شیشه و کوکائین، وجود دارد. [6]

 

 

 

 

علائم و سمبل ها

 

شیطان پرستان دارای علائم خاصی هستند که در مجالس خود می آورند و یا حتی بر روی لباس های آنها وجود دارد تا با آن به دیگران بفهمانند که عقیده و رفتار آنها چگونه است و در مواردی افرادی ندانسته از این علائم استفاده می کنند؛ مثلاً از لباس هایی با علائم آنها استفاده می کنند.

 

بعضی از علائم و سمبول های آنها عباتند از:

 

پنج ضلعی وارونه یا ستاره صبح

 

صلیب شکسته یا چرخ خورشید

 

چشمی که به همه جا می نگرد

 

صلیب وارونه

 

تبر رو به پائین و ...

 

و علائم دیگری از همین قبیل که هر کدام حاکی از رموز خاصی می باشد. [7]

 

 

 

 

اشکالا ت و انحرافات

 

اشکالات این فرقه های منحرف واضح تر از آن است که نیازی به بیان داشته باشد با این حال چند اشکال بزرگ به طور اختصار ذکر می شود :

 

الف: پرستش غیر خدا

 

مشخص است طبق عقیده آنها خدا پرستش نمی شود بلکه به پرستش شیطان و خود می پردازند و این پلیدترین کار است.

 

ب:ضدیت و مبارزه با ادیان ابراهیمی

 

ج: ارتکاب اعمال کریه و خلاف اخلاق انسانی؛ مثل اشاعه فساد و ابتذال جنسی و... .

 

حرف آخر اینکه:

 

شیطان پرستی عقیده باطلی است که افرادی برای رسیدن به مقاصد شیطانی خود پای بند آن هستند. و در حال حاضر هم با حیله های مختلف (مسائل جنسی ،اعتیاد، الکل، ابتذال و... ) به دنبال جذب نیرو مخصوصاً از بین جوانان برای گروه های انحرافی خود می باشند.

 

 

[2] - لازم به ذکر است که عبودیت شیطان در قرآن هم به گروهی که از شیطان پیروی می کنند اطلاق شده است: أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یا بَنی‏ آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّیْطانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبینٌ. یس،60.

 

[3] - رحیمی – ره توشه جوانان- ص 159- ناشر قلم مکنون- چاپ اول- تابستان 87.

 

[4] - همان، ص 166.

 

[5] - همان، ص 168.

 

[6] - همان، ص 169.

 

[7] - همان، ص 172.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مهدویت
نویسنده : علی معبودی
تاریخ : چهار شنبه 1 دی 1395

دين دارى آخرالزمان

دعاى سلامتى امام زمان(عج)

اينكه در مجالس مى گويند «براى سلامتى امام زمان(عج) صلوات» يا «براى تعجيل در فرج دعا كنيد»، مگر ايشان هم مثل بقيه مردم دچار بيمارى مى شوند يا با دعاى ما فرج و ظهور ايشان نزديك مى شود؟!

emam-zaman-doa.gifدعا براى سلامتى و فرج امام عصر(عج)، اطاعت از امر خداوند و پيروى از رسول اكرم و اهل بيت (علیهم السلام)  است. «دعا» براى آن حضرت داراى آثار و حكمت هايى است ؛ از جمله:
1. نشانه علاقه و محبّت قلبى به آن حضرت است و در نتيجه موجب تقويت ايمان و يقين است.
2. گشايش و فرج مؤمنان در آن است ؛ چنان كه خود آن حضرت در نامه اى مرقوم داشتند: «براى تعجيل در ظهورم دعا كنيد كه ظهور من، به نفع شما و موجب فرج و گشايش امور شما خواهد بود»[1].

نشانه های ظهور

منظور از نشانه هاى ظهور چيست؟

شيخ مفيده (ره) در كتاب الارشاد انبوهى از اين نشانه ها و علايم را به طور فشرده نقل كرده است. به نظر او مهمترين نشانه ها عبارت است از:
1. جنبش ارتجاعى سفيانى.
2. قتل سيد حسنى.
3. جنگ قدرت بنى عباس.
4. گرفتن خورشيد در نيم روز ماه رمضان.
5. شكافته شدن زمين و فرورفتن تجاوزكاران.
6. فرورفتن زمين در مشرق و مغرب.
7. توقف خورشيد به هنگام نيم روز در وسط آسمان.
8. طلوع خورشيد از مغرب.
9. قتل نفس زكيه پشت دروازه كوفه در زمره هفتاد تن از شايستگان.
10. بريده شدن سر مردى از بنى هاشم در ميان ركن و مقام.
11. ويران شدن ديوار مسجد كوفه.
12. حركت پرچم هاى سياه از طرف خراسان.

فريادرسى امام زمان(عج)

اينكه حضرت مهدى(عج) مى فرمايد : «اگر ما مراعات شما را نمى كرديم و ياد شما را از خاطر مى برديم بلا بر شما نازل مى شد» ؛ پس اين همه بلايى كه بر سر شيعيان وارد مى شود چيست؟!

emam-zaman-1.gifابتدا خوب است بدانيم اصل اين جملات براى شيخ مفيد نوشته شده است. در ابتداى نامه حضرت مى خوانيم :
«نامه اى به برادر با ايمان و دوست رشيد، ابو عبداللّه  محمد بن نعمان - شيخ مفيد - كه خداوند عزت وى را از محل وديعه نهادن عهدى كه بر بندگان گرفته شده است مستدام بدارد. اما بعد سلام بر تو اى دوستى كه در دين مخلص و در مورد ما به يقين مخصوص گشته اى، ما در مورد (نعمت وجود) تو، خداوند را سپاس گزاريم...».

رجعت در زمان ظهور

آیا در زمان ظهور، رجعت اتفاق می افتد؟ كمي در مورد آن دوران شرح دهيد؟

يكي از اعتقادات ويژه‌اي كه شيعه دوازده امامي آن را باور دارد، عقيده به رجعت است. رجعت در لغت به معناي بازگشت است. معني اصطلاحي رجعت از ديدگاه شيعه اين است كه خداوند (هم زمان با ظهور حضرت مهدي(عج) شماري از امت محمد(ص) را پس از مرگشان و پيش از قيامت بر مي انگيزاند واين باور از ويژگيهاي مذهب آل محمد(ص) مي باشد كه قرآن نيز بر درستي آن گواهي مي دهد.[1]

مهدویت در مذهب شیعه دوازده امامی

شیعیان دوازده امامی معتقدند بنابه وعده الهی فردی از نسل پیامبر اسلام و هم‌نام وی، نهمین فرزند از نسل حسین بن علی، با لقب «مهدی»[۲] ظهور می‌کند و زمین را سراسر عدل و داد می‌کند.

بنابه این اعتقاد، مهدی فرزند حسن عسکری (امام یازدهم شیعه) در سال ۲۵۵-۲۵۶ (قمری) به‌دنیا آمده است و پس از دوره‌ای به‌نام غیبت صغری که به وسیله ی نائبان[۳] (جانشینان) خاص او با مردم بخصوص شیعیان در ارتباط بوده، غیبت طولانی (غیبت کبری) شروع شد که تا زمان ظهور ادامه خواهد داشت. در این دوران کسی وی را به اختیار خود نمی‌تواند ببیند.

برخی از علمای متاخر شیعه مهدویت را زیر سؤال بردند؛ مانند: سید ابوالفضل برقعی قمی[۴]، حیدرعلی قلمداران، شریعت سنگلجی.[نیازمند منبع]

مهدویت در مذاهب دیگر شیعه

از اتفاقاتی که باعث بسط ایده مهدی شد فوت ناگهانی اسماعیل فرزند جعفر صادق امام ششم شیعیان به سال ۷۶۲ میلادی که به عقیدهٔ شیعیان اسماعیلی پیشتر امام هفتم شیعه تعیین شده‌بود. هرچند اکثر شیعیان گرد فرزند دیگر جعفر صادق، موسی کاظم، گرد آمدند اقلیتی از شیعیان مرگ اسماعیل را نپذیرفتند و ادعا کردند که اسماعیل هنوز زنده‌است و در غیبت به سر می‌رود. به باور آنان اسماعیل همان امام غایب است.[۵] با ظهور خلفای فاطمی در مصر با استناد به احادیثی که توسط اسماعیلیه و سایر منابع نقل شده بود. مهدی به اولین خلیفه فاطمی و جانشینانش نسبت داده شد. در عین حال اسماعیلیان انتظار دارند که در آخرالزمان امام هفتم اسماعیلیان تحت نام قائم ظهور کند.[۶]

در شیعه زیدی که برای امام‌ها قدرت فوق انسانی قائل نیستند، اعتقاد به مهدی بسیار کمرنگ است. در طول تاریخ افرادی مهدی پنداشته‌شدند یا ادعا شده‌است که زنده‌اند و به غیبت رفته‌اند. از جمله حسین بن قاسم عیانی، امام زیدیه(۴۰۱-۴۰۳ هجری قمری)، در یمن توسط گروهی از زیدیه که به حسینیه معروف شدند. اما این اعتقاد در مورد این افراد از سوی اکثریت زیدیه به رسمیت شناخته‌نشده‌است.[۶]

مهدویت در اهل سنت

بنوشته رضا اصلان با توسعه دکترین مهدی در نزد شیعیان فقه سنت سعی نمود تا از اعتقاد به مهدی فاصله بگیرند.[۵] بنوشته مادلونگ با وجود حمایت از اعتقاد به مهدی توسط بعضی محدثین مهم اهل سنت، اعتقاد به مهدی هیچگاه بعنوان مبانی اصلی فقه اهل سنت در نیامده‌است. در اعتقادات اهل سنت به مهدی اشاره شده‌است، ولی بصورت نادر. بسیاری از علمای مشهور اهل سنت مانند محمد غزالی از بحث کردن در مورد این موضوع اجتناب کرده‌اند. البته به گفته مادلانگ این اجتناب کمتر بخاطر عدم اعتقاد به مهدی[۶] و بیشتر (بگفته رضا اصلان بخشی) بخاطر برنیانگیختن شورش‌ها و جنبش‌های اجتماعی بوده‌است.[۵][۶] موارد استثنایی مانند ابن خلدون در کتاب مقدمه وجود دارد که آشکارا با اعتقاد به مهدی مخالفت می‌کند و تمام احادیث مربوط به مهدی را ساختگی می‌داند. در میان محدیثین و علمایی که به مهدی پرداخته‌اند. دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. نام مهدی بارها در کتاب «مسند» احمد بن حنبل (رئیس مکتب فقه حنبلی از فرق اربعهٴ اهل سنت و از امامان چهار گانه اهل تسنٌن) ذکر شده است و احادیث گوناگون و متعددی در خصوص نشانه‌های ظهور مهدی موعود و قرار گرفتن عیسی در رکاب وی در آن وجود دارد. احمد بن حنبل در اثر خود آورده است که: «سفیان بن عیینه از عاصم از عبدالله بن مسعود [صحابی بزرگ پیامبر] از پیغمبر برای ما حدیث کرد "لا تقوم الساعة حتی یلی رجل من اهل بیتی، یواطی ء اسمه اسمی." یعنی «قیامت برپا نمی‌شود، تا مردی از خاندان من که همنام من است ظهور کند[۷]. در ذکر اهمیت و اعتبار «مسند» احمد بن حنبل نزد اهل تسنن همین بس که تقی‌الدین سبکی در صفحه 201 جلد اول «طبقات الشافعیه» می‌نویسد: «مسند احمد حنبل یکی از پایه‌های معتقدات مسلمانان است» و جلال‌الدین سیوطی از دانشمندان مصری مسلمان سنی در مقدمه جمع‌الجوامع و علاءالدین علی بن حسام معروف به متقی هندی صاحب کنزالعمال در صفحه 3 از جلد 1 نیز می‌نویسند «کل ما فی مسند احمد حنبل فهو مقبول». یعنی: «آنچه در مسند احمد حنبل است مورد قبول اهل تسنن می‌باشد»[۸]. در احادیثی در کتاب‌های اهل سنت مهدی همان عیسی مسیح است، در روایاتی دیگر حرفی از هویت فرد نیست. یا گفته شده‌است که به همراه عیسی قیام می‌کند. همچنین مهدی از نسل حسین، نسل حسن و یا فرزند حسن عسکری امام دوازده شیعیان ذکر شده‌است.[۶] در طول تاریخ تا عصر حاضر اهل سنت مناظرات عمیقی بین علمای اهل سنت در مورد نقش منجی‌گونه مهدی و نقش سیاسی او وجود داشته‌است.[۵]

اما بنوشته سید حسین نصر، اهل سنت معتقدند که مهدی از خاندان پیامبر اسلام با نام «محمد» است و در آخرالزمان به همراه عیسی ظهور می‌کند. وی همچین می‌نویسد که اعتقاد به آمدن مهدی در بین مسلمانان آنچنان قوی است که در طول تاریخ، به خصوص در زمان‌های فشار و سختی، باعث ظهور مدعیان مهدویت شده‌است.[۹] همچنین نویسندگان اهل سنت معاصری مانند عبدالمحسن بن حمد العباد، محمد علی الصابونی، عبدالعزیز بن باز در کتاب‌ها و سخنرانی‌های خود به حدیث‌های منسوب به پیامبر اسلام در مورد مهدی و منجی آخر زمان اشاره کرده‌اند و این احادیث را متواتر دانسته‌اند.[۱۰][۱۱][۱۲]

بنوشته دنیس اسپلبرگ مفهوم مهدی هر چند از اعتقادات اصلی اهل سنت نیست ولی در طول تاریخ مورد توجه اهل سنت بوده‌است. در سال ۱۸۸۱ محمد احمد در سودان ادعا نمود که مهدی می‌باشد و قیامی را آغاز نمود که تنها در سال ۱۸۹۸ توسط نیروهای بریتانیا سرکوب شد. اعتقاد به مهدویت محرک قیام‌هایی در غرب و شمال افریقا در قرن نوزدهم بود. در سال ۱۸۴۹ بو زیان قیامی را در الجزایر علیه نظام مالیاتی فرانسویان و اشغال کشورش توسط فرانسویان تحت نام مهدی رهبری نمود.[۱۳]

مهدویت سیاسی

عبدالکریم سروش از معدود متفکرانی است که به واکاوی نسبت میان مهدویت و سیاست و ارائه تصویری نو از مهدویت پرداخته‌است. وی معتقد است مهدویت سیاسی در طول تاریخ حداقل به چهار شکل خود را در سیاست نشان داده‌است:

  • نظریهٔ ولایت مطلقهٔ فقیه:نظریه ولایت مطلقه فقیه که با دموکراسی سازگار و قابل جمع نیست فرزند مهدویت سیاسی است. مهدویت سیاسی توجیه‌گر امتیازات ویژه فقها برای حکومت در نظریه ولایت فقیه‌است. مهدویت سیاسی بر اساس نظریه ولایت مطلقه فقیه، ولی فقیه را نائب حجت بن الحسن فرض می‌کند و همان اختیاراتی را به ولی فقیه در قدرت و تصرف در نفوس و اعراض و اموال مسلمین می‌دهد که امام غائب داراست.[۱۴]
  • نظریه سلطنت به نیابت از امام زمان پادشاهان صفوی: شکل دیگر مهدویت سیاسی در طول تاریخ که سروش به آن اشاره می‌کند نظریه «سلطنت به نیابت از امام زمان پادشاهان صفوی» بوده‌است. این تز درواقع نظریه سیاسی صفویان بود. این تز هم با دموکراسی آشکارا در تعارض است.[۱۴]
  • نظریه بی‌عملی سیاسی حجتیه: شکل دیگر مهدویت سیاسی مورد اشاره سروش، نظریه بی‌عملی سیاسی در زمان غیبت و غاصب شمردن حکومت‌های پیش از ظهور «امام زمان» است. درطول تاریخ بسیاری از فقهای شیعه مدافع این نظریه بودند و قبل از انقلاب اسلامی هم این نظر توسط انجمن حجتیه تبلیغ می‌شد.[۱۴]
  • نظریه اسلام انقلابی یا ‍انتظار مذهب اعتراض شریعتی: از دید سروش یکی دیگر از اَشکال مهدویت که با دموکراسی چندان همخوانی ندارد نظریه «انتظار مذهب اعتراض» دکتر علی شریعتی است. شریعتی در مقاله انتظار مذهب اعتراض در قامت یک اتوپیاگرا و تاریخ گرای معتقد به جبر تاریخ ظاهر می‌شود که رویکردی پراگماتیستی به انتظار و مهدویت برای تغییر وضع موجود و دست یابی به اتوپیای مورد نظر خود دارد.[۱۴]

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

صفحه قبل 1 صفحه بعد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کهکشان مطالب و آدرس soltan0916.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 10
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 29
:: بازدید هفته : 34
:: بازدید ماه : 34
:: بازدید سال : 34
:: بازدید کلی : 670

RSS

Powered By
loxblog.Com